Small fragments of a life

I will not get over that

Jag måste tycka att jag faktiskt är väldigt duktig. Idag när jag vaknade for jag upp ur sängen och påbörjade en rejäl rengöring i hemmet direkt. Ällmän undanplockning, diskning, dammning, dammsugning och golvtorkning. Tog drygt en timme, men så skönt det är när det väl är färdigt. I morgon är det tvättstugan som gäller, det är ungefär det träligaste jag vet, men det måste ju göras det också. Vill helst inte börja semestern med att städa och tvätta.

Glömde ställa klockan när jag kom hem från jobbet i morse, så jag vaknade inte förrän vid fyra. Konstigt, efter de första två arbetsnätterna kunde jag inte sova längre än till 2, men nu när jag ska vara ledig ett par nätter vaknar jag inte förrän 4. Mycket mycket märkligt. Men det är ju inte så mycket att göra åt nu i efterhand.

Kvällen har spenderats hos min far, kände att jag inte ville sitta ensam hemma ikväll, man blir så isolerad när man jobbar nätter, så när man väl har ledigt är det skönt att träffa lite folk. Och han hade räknat med att jag skulle komma så han hade till och med förberett genom att köpa en cola åt mig. Så härligt så. Skönt att slippa laga mat dessutom.

Nu ska jag väl snart ta och cykla hem till mig, börjar bli sent och trots att jag sov så länge idag känner jag att det skulle vara skönt att komma i säng. Sätter nog eventuellt på en film innan jag går och knoppar, kunde ju vara trevligt.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: