Small fragments of a life

somewhere in limbo

Äntligen är det ny vecka! Som jag har längtat, jag har haft på tok för mycket att göra, och alldeles för lite tid att göra det på. Nu är det första kvällen på länge som jag inte har något inbokat, och det känns helt underbart att bara få vara ledig. Har mest suttit och degat i soffan, kikade lite på CSI, passa på när man inte jobbar.

Jag var ne sväng till mamma på kvällskvisten för att hämta ett band. Igår sändes Bones på trean kl. 20.00, exakt den tid då jag måste göra mig i ordning och kila till jobbet, och jag kan inte spela in något hemma hos mig, eftersom det inte spelar någon roll hur jag kopplar video, DVD, boxer och TV, jag kan inte ha video och boxer igång samtidigt. Fan, den här nya tekniken har bara gjort allting mer komplicerat. Men mamma hjälpte mig genom att spela in det åt mig, så det var det bandet jag hämtade idag. Nu sitter jag bänkad vid TV:n, är reklampaus på bandet, och jag kan inte spola över den, eftersom min video då börjar köra någon form av tracking maraton. Den trackar och trackar och trackar hela tiden, och bilden bara flimrar. Det är så väldigt kul när tekniken fungerar.......  

Modern min fick även hjälpa mig med några korsordsproblem jag hade också, och se det löste sig. Så jag lade svaren på postlådan, och nu är det bara att vänta och se om man vinner. Skulle sitta fint att vinna en sodastreamer.

I morgon är det städ som gäller, riktigt julstäd, jag ska till och med knäskura golven tänkte jag, köpte en förpackning med 4 olika fiber trasor på Ica Nära som man ska använda till olika saker. I morgon är det up to the test. Jag återkommer med resultat.

Jag ska även ta en fika med Veronica i morgon, har inte träffats sen vi var i Gbg, dags att träffas igen och snacka lite.

Onsdag ska jag och Helena ha filmmaraton, Ronja Rövardotter och diverse andra filmer. Oj så skoj.

Nej, nu börjar Bones igen. Tjing.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: