Small fragments of a life

Första (bland få?) inlägget i nya fina bloggen

Så har jag bestämt mig för att göra ännu ett försök att starta en blogg. Det är inte första gången, inte andra gången och heller inte tredje gången. Nej, ärligt talat har jag tappat räkningen på hur många gånger jag har försökt hålla en blogg. Jag är helt enkelt inte bra på det. Jag är inte den sorts människa som kan starta ett projekt och hålla mig till det. Av någon anledning är det en omöjlighet för mig. Men som sagt, jag ska göra ännu ett försök, vi får väl se hur det slutar.

Redan idag kan man logga in på skatteverkets hemsida för att se sin deklaration. Ja, det var ju ett helt projekt att hitta rätt där, först ska man helst hitta rätt sätt att logga in på, sen finns det ett antal olika alternativ till länkar, och det gäller att hitta rätt. Efter det ska man kryssa i vissa rutor i vissa fall, innan man över huvudtaget kan se sin deklaration. Till slut hittade jag i alla fall rätt och insåg att jag kommer få tillbaka 300-någonting kr. Jag är mycket nöjd med detta, huvudsaken är att jag slipper betala tillbaka, för det är för jävligt.

Det blev en tur till OnOff idag, var tvungen att (eller ville väldigt gärna) köpa ett nytt spel till mitt Nintendo Wii. Efter mycket velande bestämde jag mig för Guldkompassen. Stod och valde mellan det och Zelda. Ärligt talat är jag lite besviken, eftersom det inte fanns en överväldigande mängd olika spel direkt. Men vad kan man förvänta sig?

Såg på nyheterna idag att Södermanland har störst antal tonårsmammor i Sverige, och främst gäller det då småstäder. Ja, inte så konstigt, folk har väl inget annat för sig på sådana här ställen. Däremot kan jag tycka att det inte stämmer att Katrineholm är Sveriges tråkigaste stad, jag menar det händer ju allt möligt här; det är mord, misshandel och våldtäkt. Ja, det är ju mycket intressant...

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: