Small fragments of a life

In the meadow we can build a snow man

Det var jobb som gällde i natt, och jag måste säga att jag gick och myste lite i korridorerna, snön föll så vackert utanför. Fast det ska sägas att det blåste som fan, och det låter inte dåligt på jobbet när det blåser! Vi myste till det ordentligt med pepparkakor, choklad och kaffe. Kan ju inte bli bättre än så måste jag ju säga!

Nu är det jobb i natt igen, det får ju gå, men ser inte direkt fram emot det eftersom det inte gick bra alls att sova idag, av någon märklig anledning. Vaknade till mest hela tiden, så till slut gav jag upp kl. 14.30, orkade helt enkelt inte ligga kvar. Men det är ju inget att göra åt det, får lägga mig och vila mellan 18 och 20 eller något sådant. Det blir till att vandra till jobbet idag, vågar fan inte cykla i det här vädret. Brukar faktiskt cykla även vintertid, men nu har jag ställt cykeln i källaren, och eftersom det tar ungefär lika lång tid att gå till jobbet som att cykla kan jag lika gärna använda mina apostlar.

I morse skulle jag och Kicki vandra hem från jobbet, snön yrde men vi tänkte trotsa den och kila hemåt. Men det blev biltur med sommardäck istället. Halt som fan!

Nej, nu ska jag nästan ta en bit mat, lite småhungrig är man såhär på kvällskvisten. Tjing.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: