Small fragments of a life

You can make me whole again

Då var man tillbaka hemma efter en nästan magisk helg. Drog ner till Göteborg i Fredags morse, stannade på IKEA, först i Linköping och sedan i Jönköping, sen vidare mot Frillesås. Kom dit, fikade, gjorde oss i ordning, tog bilen in till Kungsbacka och sedan Pendeln in till Göteborg Central. Vi traskade till en mongolisk restaurang och firade Johanna, eftersom hon fyllde 30. Men vi blev inte så väldigt långvariga där, vi var nog trötta allihop. Så tillbaka till Frillesås och sova, upp morgonen efter och resa till Ullared. Folk till både höger och vänster, men skoj var det. Helena och jag är lite bittra dock över att vi inte köpte skridskor. Vi såg precis vid kassan att de skulle kosta 139 kr, men de var på nedervåningen, och vi hade ingen lust att lämna vår plats i kön och kila ner. Men det blev lite kul saker köpta ändå, så jag är mycket nöjd. Sen hem till Ulla och Ingemar igen och slänga i sig lie mat och göra sig i ordning innan vi ännu en gång for in till Göteborg. In på Skandinavium på Dansdax. Kul som fan var det! Barbados var helt klart bäst, Magnus Carlsson är ju så fin, och Peter, basisten, är ju sexig som fan! Ja, grymt var det!

Så när det slutade kl. 2 skulle vi kila till Centralstationen, vilket vi hade hört endast skulle ta 10 min, men vi lyckades snurra bort oss riktigt rejält så det tog en halvtimma, något som absolut inte var kul, då vi alla hade sjukt ont i våra fötter. Men till slut hamnade vi rätt, så var det ersättningsbuss till Mölndal och sedan pendel därifrån till kungsbacka innan vi for vidare mot Frillesås igen. Halv 5 låg vi i våra sängar där, sen var det uppgång kl. 10, snabb frukost, inpackning i bilen och sedan for vi hemåt. När vi kom till Katrineholm snöade det här, men det blev inte långvarigt. Så hem till farmor och farfar och hämta min efterlängtade misse, sen hem och sova ett par timmar innan jag for till jobbet. Kul värre.

Men överlag så har det varit ett mycket trevlig helg med skratt, fnitter och trevliga upplevelser.

Så nu har jag hunnit jobba två nätter, men ska vara ledig i 5 nu, och det är ju inte helt fel. Blir det lite städa, träna och allmän nervarvning. I morgon ska jag på vårdplanering, och på torsdag är det ergonomiutbildning.

Och gröna fingrar har man, mormors vinterkaktus har börjat blomma, ja, en annan är ju van vid att växterna slår ut i blom så fort man nuddar dem........

Kläderna jag beställde på Ellos kom idag, en lite längre men kortärmad stickad top och en vit polotröja att ha under. Det är ju snart vinter, då ska man ju ha fler lager än en lök. Mycket nöjd är jag, väldigt sköna och snygga var kläderna.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: