Small fragments of a life

I need someone to help me

Jag har dragit igång ett projekt igen, denna gången gäller det vårstädning av lägenheten... Jag får ett ryck ibland, och då kämpar jag på och gör det riktigt ordentligt. Så nu har jag tagit bort alla grejor från hyllor, dammat, och omorganiserat i vardagsrummet. Jag har kastat massor och lagt saker som ska ner i förrådet i en kartong. Nu håller jag på i sovrummet, men kände att jag var tvungen att ta en paus för att bryta Imperius beteende.

Han är precis som ett litet barn det lilla odjuret, han är jättetrött nu för han kan absolut inte lägga sig och sova någonstans när jag rör mig runt i lägenheten. Och så ska han in i varenda öppen låda, kartong och plastkasse. Det jag nyligen kastat ligger på golvet igen när han ger sig ner i soppåsen. Och jag blir mindre lycklig, så det blir till att säga till katt på skarpen att han inte får. Då blev han sur, och började bitas, eller snarare så högg han mig. Så jag bestämde mig för att stänga till sovrummet och förflytta mig till vardagsrummet igen. Han blev skapligt förvirrad av den taktiken. Men nu sitter han i alla fall itne bredvid mig och gör sig redo för att hugga, så det är ju positivt! Han är retlig när han är trött, det lilla livet.

Jag tänkte att jag skulle visa en bild på mitt vardagrum nu när jag har gjort mig av med en hel del småplotter, men jag får ta det i morgon istället, jag har nämligen inte hunnit dammsuga och torka golv ännu, och solen är på väg att försvinna bakom horisonten så det är sådär halvskumt inne just nu. Men jag återkommer med bilder i morgon. Då ska jag städa köket, badrummet och klädkammaren. Badrummet tänkte jag köra en helrengöring i; skura både väggar och golv. Och så ska jag försöka tvätta fönstren, men hinner jag inte det får jag ta det på måndag. Jag är ju ledig till på torsdag, skönt att ha allt gjort tills dess.

Nej, nu tillbaka till sovrummet för det sista plocket. Tingeling.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: