Small fragments of a life

Do you know, that everyday's the first, of the rest of your life?

Söndag. En dag då jag egentligen skulle ha hunnit bra mycket mer än jag egentligen gjort. Men det är okej, för jag kan slutföra arbetet med vårstädning i morgon.

Dagen har nämligen mestadels spenderats hos gammel päronen, farmor ringde och frågade om jag ville komma till dem och äta isterband. Och när det bjuds är ju inte jag den som är den... Så när vi käkat sydde farmor upp mina nya köksgardiner, svarta med tulpaner på, som jag fått av mamma efter att hon oturligt beställt en hel skrälldus med sådana gardiner. (haha, otur för henne, tur för mig).

Så när gardinerna var färdiga drack vi lite kaffe, sedan såg vi på någon cykling innan vi drog igång och spelade nervleken. Så det höll vi på med till klockan var typ halv åtta. Jag förlorade ju givetvis, men det gör ju inget, jag tycker bara det är kul att spela =)

Sen for jag hemåt och tog tag i köket. Diskade det sista, städade rent i kylskåp och frys, gjorde rent och flyttade micron, organiserade i skåp och lådor... Så nu är det ganska fint i köket, bara lite småplock på bordet och dammsugning kvar. Det känns helt okej måste jag säga. Har även plockat i klädkammaren, så det är samma sak där; dammsugning och golvtorkning kvar. Och så har jag några kartonger som ska få flytta ner och bo i mitt källarförråd.

I morgon blir det till att ta tag i badrummet, men det är inte så mycket, så det går nog fort. Och så ska fönstren putsas, vilket Veronica har lovat att hjälpa mig med. Jag är inte så bra på att putsa fönster, så hon ska komma hit och lära mig =) Så ska jag passa på att skaka av gardinerna, och byta gardiner i köket. Sen är det färdigt med vårstädningen här hemma, och det ska bli så skönt!!

Jag tog och badade Imperius här ikväll, det har varit behov av det ett tag, och nu fick jag äntligen skägget ur brevlådan. Jag är inte så populär just nu, men han blev fin mitt lilla hjärta. Och nu behöver han ju inte duscha igen på ett bra tag =)




En busig =)




Mer bus =)



Min fina tycker synd om sig själv




Älskade, älskade busen



Nej, nu säng. Tingeling.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: