Small fragments of a life

Vintern rasat ut i våra fjällar...

Ett snabbt litet inlägg bara, för snart bär det iväg till Helena för grillning och firning av Valborgsmässoafton =) Ska bli så trevligt så!

Dagen har spenderats på ett alldeles utmärkt sätt, så fort jag vaknat ringde jag till Anki och så var vi duktiga och gav oss ut på en promenad i 1,5 timmar. Kändes riktigt bra, trots att jag egentligen inte hade någon lust alls att vandra idag. Men har man bestämt så har man, då är det bara att ta sig i kragen och göra det! Och det är det som är det fina, för när vi väl kommit ut kändes det riktigt, riktigt bra. Och nu kan man äta och dricka gott ikväll utan att behöva ha dåligt samvete för det!

Så när vi kom tillbaka från promenaden gick jag till ICA Nära för att hämta ut min alldeles nya dator! =D Så äntligen har jag en fungerande dator hemma! Det känns så skönt! Inget mer blåskärmande och avbrutna samtal, nu kan man börja leva livet på nätet igen! =) Jag har lyckats installera mitt bredband och Skype, men när jag försökte installera MSN fungerade detta icke, varför vet jag inte, men det får jag försöka styra upp ikväll eller i morgon, det löser sig nog så småningenom, bara jag får sitta och klura lite i lugn och ro.

I morgon bär det av till Vingåker med mamma, vi ska besöka kyrkogården för om mormor fortfarande hade varit i livet hade hon blivit 90 år i morgon. Tiden går fort, det känns inte alls som att det var så länge sedan hon gick bort, men i sommar blir det ett helt år. Helt otroligt.

Nej, nu måste jag mata katten och sedan bege mig till Ica igen för att införskaffa ett par engångsgrillar, det blir mycket folk ikväll, så vi måste ha några fler grillar. Återkommer med mer information om kvällen och lite foton i morgon =)

Tingeling.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: