Small fragments of a life

So let's change this, rearrange this

Sitter nu på tåget, på väg hem från Göteborg. Det är ju väldigt smidigt måste jag säga med pendel och tåg och sådant, man kan bara sitta och inte göra något alls under tiden. Eller så kan man sätta på datorn och sitta och knappa på den. Haha! Tiderna förändras, och det är inte alltid till det sämre :)

Vi fick vänta en stund på stationen i Göteborg, och jag skulle köpa en kopp kaffe till mig och te till mamma. Kaffe brukar vara dyrt, så det var ju inget med det, en stor kaffe latte för typ 35 kr, helt normalt. Men det måste ta mig tusan vara det dyraste te jag någonsin köpt, 25 kr för lite kokande vatten och en tepåse. Jag hade kunnat göra 100 koppar kaffe hemma för de pengarna. Inte för att jag är snål eller så, men det är ju lite skrattretande!

I morgon måste jag styra upp sista julklappen, och slå in allt jag har köpt. Fast det kanske jag gör redan ikväll, jag ska hämta Imperius hos Veronica, så hämtar jag lilleman i morgon, tror det kan vara skönt för Imperius att få vara lite själv, för Crucio är så himla busig. Och det underlättar nog paketinslagning att bara ha en katt att mota bort från snörena... De är underbara de små liven :)

Har pratat med farfar, så han kommer och hämtar vid tåget, lite kallt att gå hem, och inte så lätt heller för den delen, väskan väger bly och så har jag ju en kasse att hålla reda på. Men vi fick på allt på tåget utan större problem, vill man så kan man!

I morgon ska jag försöka styra upp lite julköttbullar och en hemmagjord rödbetssallad. Brödbak står också på schemat, även möte på banken och som sagt, ett sista julklappsinköp. :) Det är lite att stå i såhär innan jul...

Tisdag ska jag till jobbet och få en avskedsblomma, sedan pilates på kvällen, och efter det jobb. Onsdag sovning, sedan åker eventuellt jag och Anki och simmar innan jobbet. Sen, mina vänner, är det julafton. Sovning till 13-14 tiden blir det väl i alla fall, sedan hem till farmor och farfar för julmat och paketöppning, sen kanske hem en liten stund på kvällen till mina prinsar, och efter det till jobbet. Det känns som att det kommer att bli en ganska jobbig vecka... Juldagen brukar alltid spenderas hos farmor och farfar för jullunch, och planer för kvällen verkar ganska klara :) Så på annandagen kommer syster och hennes sambo hit, så då blir det mer julfirande...

Ja, jag vet ju i alla fall vad jag kommer ha för mig i veckan... Och jag älskar den här tiden på året, så jag har inget emot att det finns lite att göra, mysfaktorn runt jul är enorm! :)

Nehej, funderar på om man skulle sätta på en film nu, det är trots allt 1,5 timmar kvar på resan...
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: