Small fragments of a life

There's a new star in my sky

Nu är jag hemma igen efter en trevlig helg på Gotland. Jag måste nog hålla med ordspråket; borta bra, men hemma bäst. Det är skönt att vara hemma igen, och framförallt att ha Imperius hos mig. När man är van vid att ha en katt springandes runt benen så är man, och då är det tomt utan misse. Men det har varit en trevlig helg måste jag säga. Flygresan dit var absolut roligast dock, för jag insåg då att flygplansturbulens är bättre än Liseberg! Haha! Det kittlade otroligt mycket i magen när planet hoppade upp och ner och fram och tillbaka, bättre än någon karusell jag åkt. Haha.

Fredagen spenderades mest i Hemse, där mamma och Leif styrde upp med mat, tjälknöl, laxrulle och en jäkla massa potatissallad. Sen for vi ner mot Burgsvik, stannade bara en liten stund på vägen för att besöka ett systembolag och en korvkiosk eftersom vi inte hade ätit något av maten de styrde upp. Kvällen spenderades med att spela yatzy och sedan kort. Skoj så.

Lördagen var det då dags för kalas, vi var en massa folk, åt, drack och hade trevligt. På något vis blev jag ofrivillig lekledare. Jag har insett att jag nog är ganska bra på att busa upp barnen, men sedan tröttnar jag och sätter mig och de fortsätter springa runt och skratta och vara högljudda och karta på mig... haha.

Så idag så tog vi en tur till Hoburgen, kikade på Gullstainen och sen tog vi en mjukglass. Det var väldigt bra väder måste jag säga, jag besökte en fårskock och blev ledare över klanen. Hade jag kunnat hade jag nog tagit hem allihopa. Jag hade ju kunnat ha dem på balkongen.

Så när jag kom hem åkte pappa och jag direkt till Veronica för att hämta min Imperius. Och när jag steg innanför hennes dörr tittade han på mig som om han inte trodde sina ögon. Sen gick han och strök sig mot mig och luktade på skorna som om han undrade var fasiken jag hade varit, och varför luktade det så konstigt om mig? Ja, han är ju så mysig. Nu har han fått lite sallad av mig (mumsigt tycker han) och så har vi gosat lite.

Och nu ska jag gå och lägga mig, är otroligt trött så det ska bli skönt att krypa ner i sin egen säng.

Natti!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mamma
skriven :

Lina! Det var inte i Hemse vi förberedde maten - det var i Roma!!!

Kram mamma