Small fragments of a life

Var ligger landet där man böjer bananerna? Ja, är det samma land där de bor, indianerna?

Jag har varit mycket dålig på att uppdatera bloggen på senaste tror jag... Men det finns så mycket annat man kan hitta på nu när sommaren äntligen kommit hit!

Men här följer i alla fall en resumé av dagen... Den började lite lätt med att jag vaknade i min säng då larmet gick igång på mobilen. Det var lite sådär lagom kul eftersom jag inte alls kände mig utvilad. Det var nämligen lite svårt att sova i natt eftersom min nya hudfärg är klarröd... Så det svider lite i skinnet just för tillfället. Men det är smällar man får ta, det kostar att ligga på topp... Haha.
Jag tog mig i alla fall ur sängen och gjorde mig i ordning innan jag for ner till Viadidakt för att ännu en gån försöka få träffa en studievägledare. Och den här gången lyckades jag! Helt otroligt! Så nu har jag ansökt om att få läsa Matte B till hösten. Nu är det bara att invänta svar, och jag hoppas på ett ja, för jag måste verkligen få läsa!

Så när jag varit på Viadidakt cyklade jag över till Zarah, eftersom det var ett bra tag sedan jag träffade henne. Vi drack lite kaffe, sen fick jag äran att hjälpa henne skruva ihop hennes nya soffa. Det var lite svettigt men vi fick ihop den i alla fall, och fint blev det!

Så tog jag med mig kusin och lunchade på McDonalds, innan vi for vidare till farmor och farfar,  som just nu har besök av norrbaggarna, så på eftermiddagen fick jag en ny vän, min syssling Elin. En väldigt aktiv 5-åring. Kul hade vi i alla fall!

Efter besöket hos farmor och farfar tog jag mig till Veronicas bror, Håkan och hans tjej Nina, och så såg vi på film; Torkel i knipa. Otroligt märklig film, men riktigt rolig måste jag säga!

Men nu har jag äntligen kommit hem, och Imperius kräver lite uppmärksamhet, vilket i och för sig inte är så konstigt eftersom han har varit ensam hela dagen. Den lilla skrutten. Han fyller ett år i morgon mitt hjärta.

Men som sagt; det finns lite annat att göra under sommaren än att sitta inne och blogga. Haha. Man får helt enkelt ta det som det kommer. Nu ska jag alldeles snart gå och knoppa, för Tiina kommer och hämtar mig vid 9-tiden i morgon, då ska vi åka till Marieberg! :)

Tingeling!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: