Small fragments of a life

Something about today...

Inatt var det någon som lyssnade till hennes snåriga ord
och fördjupade tankar om livet.
Inatt fick dom se att en kärlek var oanvänd,
och ett ordförråd stod övergivet



Vi borde inte sitta här och glo på TV varje natt.
Man blir ju knäpp. Vi borde dra.
Men det är ingen som har lust.
Vi var naiva, glada barn, tills vuxenlivet hann ifatt.
Nu är vi barnen av idag,
och dessa barn har ingen lust.




Jag vill se frost ur varje sommardagg.
Jag vill se skymning mitt i rusningen.
Jag vill se vimlet byta ytterplagg.
Jag vill se löven byta färg igen.
Du säger att jag har en liten värld,
men den är större än begär.
Jag vilar under himmelen
i höst på min planet.
Jag sjunger för mig själv,
fastän jag vet
att sånt kan kallas ensamhet.




Och han ringer och säger; Det mörker Du ser
gör att stjärnorna märks lite mer.




Det är en magi i hans ord, som bara kan beskrivas som fantastisk. Det är melankoli och lycka på samma gång, det är känslor som berör. Lars Winnerbäck. Så mycket bättre kan det inte bli. Jag har spenderat den senare tiden av eftermiddagen med att lyssna på hans sånger på Youtube.

Jobbade i natt, det var som vanligt, gick bra. Sen hem och sova i morse, men klockan ringde kl. 12, och då var det bara att ta sig ur sängen och göra sig i ordning. Gick ner på stan och mötte upp med Mia, vi tog en fika på Hembagarns. Mycket minnen, skratt och drömmar. Tiden gick alldeles för fort dock, precis som vanligt, så traskade hem igen sen, och fastnade på Youtube som sagt. Nu är det snart dags att ge sig av till körövning.

På fredag ska jag och Helena försöka få tag på biljetter till U2 konserten i sommar. Det blir nog bra det! Vi lyckades ju få tag på Metallica biljetter till Hultsfred åt henne, så det ska väl gå bra den här gången med. Så går det som planerat blir det konsert den 31 Juli. Härligt. Jag ska ha 4 veckor semester i sommar, det tackar vi för. Jag har inte varit ledig så länge sedan jag började jobba när jag var 18.

Nu längtar jag till sommaren, mycket planer, mycket tid att ha skoj på. Ja, den här sommaren blir nog fin! =)

Nu iväg till kör! Tingeling!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Malin
skriven :

Du börjar få ordning på musiksmaken ser jag ;).

Hoppas allt är bra däruppe i norr! :)

2 Lina
skriven :

Haha! Winnerbäck har jag gillat sen gymnasiet, visar det bara inte så mycket ;)

Allt fint här i de (något) norra delarna av landet, hoppas läget är bra där nere ;)