Small fragments of a life

Hello, is it me you're looking for?

Gårdagen blev ganska hektisk om jag ska vara ärlig, tog mig i kragen och cyklade ut till mitt lilla mufflonfår Linda i Forssjö, var där i ca. 2 timmar innan jag återvände hemåt, det blev en cykeltur på ca. 1,5 mil, och jag måste säga att efter det kände jag mig väldigt nöjd!

Efter att jag kommit hem dröjde det inte många minuter förrän Veronica ringde på dörren. Så, till kören, sen till Ica Nära och hämta ut min nya fina mobiltelefon, efter det till Villa Sandhem för en pubkväll med facket. God mat, och mycket information. Och det låter sååå bra när politikerna pratar om det, det är ju bara det att det oftast bara är just det; prat.
Sen bar det av hem till mig igen, bäddade ner Veronica på soffan och skuttade i själv i säng efter mycket trixande med mobilen.

I morse ringde klockan vid 5, strax därefter kom Veronica in till mig och drog mig i benet, så var det bara att ta sig ur den mjuka, varma, sköna underbarhet som är sängen. Göra sig i ordning lite snabbt, sen vandra ner till tågstationen. Så bar det av till stockholm. När vi kom fram kikade vi in på ett hotell och käkade hotellfrukost, mycket trevligt! Så tog vi sedan bussen till Karolinska, och vandrade bortåt till hon som hjälper Veronica. Det var otroligt intressant att se hur det där gick till, mycket information idag =) Så kikade ögonexperten på mina ögon och berättar glatt att de är grön-grå. Vad i hela världen hände där? Här har man haft blå ögon i hela sitt liv, så har man helt plötsligt inte det längre! Mycket märkligt, men jag har insett att det bara är att acceptera...

Så när vi var färdiga var det bara på bussen igen och in till Hötorget. Vandrade runt i lite affärer i ett par timmar innan vi kikade in på kina restaurang och käkade buffé. Mycket gott! Sen vidare till NK och kikade på deras helt förfärligt höga priser. Alltså, de har bebiskläder som var helt sjukt dyra, tröjor för typ 600 kr! Varför i hela världen köper man sådana kläder till en liten bebis, när den ändå har växt ur den efter 3 veckor?! Detta övergår mitt förstånd! Du kan få en lika fin tröja på Ulla-red för typ en tiondel av priset! Helt sanslöst!

Så vidare in på Gallerian, och vid det laget var vi lite lagom trötta i fötterna, satte oss ner och tog en liten fika, innan en sista runda i ett par affärer och sen vidare till Centralen.

Försökte hålla i pengarna trots att vi var i storstaden, så köpte bara ett par örngott, ett kort, en bok och en sådan där svart mask man kan ha för ögonen när man sover. Den blir bra nu när det är ljust ute på dagarna när en annan ska sova.

Sammanfattningsvis en mycket trevlig dag i huvudstaden! Men det var väldigt skönt att komma hem till Katrineholm igen, färre människor, mindre stress. Ja, borta bra, men hemma är nog faktiskt bäst när allt kommer i kring.

Nu längtar min säng efter mig. Tjing.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: