Small fragments of a life

All the things she said, all the things she said running through my head...

Åh, vad skönt med onsdag. Eller? Jo, visst, det är helt okej med onsdagar, MEN, nu är det så att just denna onsdag är den sista dagen på min långledighet och det känns lite dystert måste jag säga. Jag ska väl egentligen inte klaga, jag har varit ledig i nio nätter, men det är det att nästan hela första veckan spenderades hemma, eftersom jag var sjuk. Och när jag väl blev frisk hände det där med resan till Frankrike, den som inte blir av nu, så andra hälften av långledigheten har jag ju bara varit besviken och förbannad.

Men jag har i alla fall slutat snusa. Jajjamen, jag har inte snusat sen i Torsdags kväll, och jag måste säga att det känns riktigt bra! Jag var sugen som fan igår, men nu är det principen, har jag klarat mig i nästan en vecka tänker jag fan inte börja igen nu. Det blir lättare ooch lättare säger de. Vi får väl se, men nu är det en principsak. Och jag håller ganska hårt på mina principer.

Nu väntar jag på att Tiina ska ringa, vi skulle kanske ses idag, men vi får väl se hur det blir med det, hon fick jobba i natt som var, och jag vet inte om hon ska jobba i natt som kommer, hon skulle höra av sig när hon vaknar. Så jag antar att det bara är att sitta här och vänta. Jag ska ta och dammsuga och torka golven medan jag väntar, så har jag något att göra. Skulle även behöva byta lakan i sängen och röja lite. Inte för att det är stökigt eller så, nej, för sedan det där med resan hände i fredags så har jag blivit nästan pedantisk, och jag vet inte hur det kommer sig, men så är det. Och det är väl bara att tacka och ta emot, för det är inte en dag för tidigt.

Just det, var ute och gick med Anki igårkväll, vilket var otroligt skönt. Hon skrev till mig på MSN strax efter nio och frågade om jag ville följa med ut och gå. Och det satt inte fel, skönt att komma igång igen efter två veckor med sjukdom. Nu blir det ordning på torpet igen, nu är vi igång, och nu kommer inget stoppa mig. När jag kom hem från promenaden gjorde jag 50 sit ups, 50 push ups och 50 rygglyft. Det känns bra det här.

Tingeling.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: