Small fragments of a life

That's no way to live, tangled up like balls of string

Nu har jag styrt upp här hemma, bäddat rent i sängen, dammsugit och diskat. Jag ska säga att det inte är det lättaste att bädda rent i min säng eftersom Imperius tycker det är väldigt skoj när jag skakar lakan och han vill väldigt gärna lägga sig under och över och på sidan och fånga det och springa på det... Och när jag lyfter ner honom blir han förbannad. Ja, det är helt enkelt ingen lätt uppgift. Så jag var lite förutseende idag och stängde ut honom ur sovrummet. Det var dock inte det lättaste, för under tiden jag höll på att bädda satt han utanför dörren och pep. Han låter fortfarande som en kattunge när han jamar, och det skär i hjärtat när han låter olycklig. Därför släppte jag in honom i sovrummet igen så fort jag fått underlakanet på plats.

När jag så bäddat var det dags för dammsugning, jag började med att byta påse, det var ett tag sedan jag gjorde det, så jag tänkte att det kunde vara bra att det blev gjort. Så började jag dammsuga. Och av någon anledning lät det som att jag höll på att poppa popcorn i dammsugaren, och jag förstod inte varför det lät så. Ringde till farfar och frågade hur det kunde komma sig att det lät så och fråga om det var ok att köra med dammsugaren i alla fall. Han ville höra hur det lät så jag skulle dra dammsugaren till mig och starta den, men då lossnade slangen! Vi fick lägga på och så ringde jag till pappa och bad honom komma och kika på den lilla grejen. Han kom hit och han lyckades pussla ihop den igen, och visade hur de tre små plastbitarna skulle sitta ihop och sedan in i dammsugaren. Jaha. Så åkte han hem och jag fortsatte dammsuga, kom till vardagsrummet så lossnade slangen igen. Men då visste jag hur jag skulle göra, så jag gjorde på det viset och fortsatte... ända tills slangen lossnade i ANDRA ÄNDEN! Vad i hela världen?! Där var det i alla fall inte så komplicerat, bara att trycka in slangen i munstycket. Men det känns som att det är dags att investera i en ny dammsugare!

Det blev inget Forssjö idag, Tiina hade inte tid, men hon kommer kanske hit i morgon eftermiddag istället. Jag ska försöka sova till 12 i morgon hade jag tänkt, så har jag hela eftermiddagen på mig att göra något, sen jobbar jag i morgon natt. Det ska på sätt och vis bli skönt att komma tillbaka till jobbet igen, komma in i vardagen och leva som en normal människa igen.

Nu ska jag ta en kopp te tror jag och mysa lite i soffan. Jag får nog sätta på en film, annars somnar jag tidigare än jag borde. Tingeling.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: