Small fragments of a life

Can you keep a secret?

Eftermiddagen har spenderats ute i Strångsjö, hemma hos Veronica. Mycket spännande måste jag säga. Jag har inte varit där förut, bara skjutsat hem henne från jobbet någon morgon, och jag måste säga att jag är lite imponerad av mig själv, att jag faktiskt kom ihåg vart hon bodde. Annars brukar inte sådana grejor vara min starka sida. Man upphör aldrig att förvånas.

Nu sitter jag och kikar lite på Gilmore Girls, ska väl titta på melodifestivalen om 45 minuter, fast egentligen är det ju bara sista delen av röstningen som är intressant. Och som vanligt kommer någon av öststaterna att vinna, alla röstar ju på sina grannländer. Ja, jag vet att vi här uppe i Norden också gör det, problemet är bara att vi inte har så många grannländer.

Jag ska försöka hålla mig vaken till programmet är slut, då kanske jag kan lyckas sova ordentligt, har inte lyckats göra det så mycket på senaste, har vaknat minst 1 gång. Annars när jag sover brukar jag sova i ett enda streck, och det är otroligt vad mycket tröttare man blir (eller jag blir i alla fall) av att vakna mitt i natten.
I natt vaknade jag vid 3, och jag förstod inte varför, men så i morse när jag väl steg upp hade en av mina köksstolar ramlat. (Imperius såklart). Så jag misstänker att jag vaknade av kraschen, fast jag kanske inte var vid tillräckligt medvetande för att komma ihåg kraschen.

När lönen kommer ska jag åka och köpa lite blommor till min balkong hade jag tänkt, det ser lite dött ut därute just nu. Sen skulle det vara trevligt att köpa något litet bord och ett par stolar kanske. Jag ska se vad jag kan hitta, det kan ju finnas något billigt någonstans.

Just ja, jag vet inte om jag skrev om mitt klädkammar projekt här!  Men i alla fall så har jag nu rensat ur min klädkammare på återvinningsbara grejor (Varför väntar man med att åka till återvinningsstationen tills man har hela klädkammaren full med grejor och man måste vada för att komma in i rummet överhuvudtaget?) och så flyttade jag inte min ställning med korgar där, en sån där köpt på IKEA. Jag måste visserligen köpa en till, för jag har på tok för mycket kläder, ändå rensade jag ur en hel kasse! Det tråkiga är bara att en ställning är 4 korgar, och jag behöver 2, för de går att stapla på varandra. (Vilket innebär att det blir dyrare.) Dessutom måste jag köpa ett antal galgar, för i Garderoben jag tog ställningen ur kan jag nu hänga blusar och andra kläder som mår bäst av att hänga på galge. Det blir bra när det är klart. Jag är nöjd, mycket nöjd.

Nu ska jag göra i ordning en kopp te tror jag, sen blir det som sagt soffläge och melodifestival. Tingeling :)



Mmmm, kvällsfika :) Te, apelsin, äpple och Mariekex. I bakgrunden lyser ljuset jag fick i födelsedagspresent av Veronica :)




Min nyorganiserade klädkammare :) Nöjd! :)




Imperius älskling busar på hatthyllan :)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: