Small fragments of a life

Jag vet vad som måste göras, ändå sitter jag kvar här...

Halloj alla läsare (om jag har några kvar?!) ännu en gång har det gått på tok för lång tid mellan inläggen, men det är så mycket annat man måste göra hela tiden, så bloggen har fått ligga lite på sidan av... Inte mycket att göra åt, men nu fick jag en lucka, så tänkte att jag skulle göra en insats.

Det har hänt en hel del sen jag bloggade senast. Ullareds resan är över and done with, och det var riktigt kul faktiskt! :) Skaplig kontrast inne på Gekås, först mötte jag Lotta, alldeles lyrisk och utom sig av lycka, och 2 minuter senare hittade jag Anki, alldeles vilsen och olycklig. Men med lite kaffe lyckades jag få upp Ankis humör en hel del :)

Jag har fått hem min lilla Crucio också :) Han har hunnit bli hela 12 veckor nu. Skulle lägga upp en bild om det inte var för att det tar så jäkla lång tid med mitt jävla internet. Men jag lovar att jag styra upp det någon annan dag, när jag har mer tid. Söt är han i alla fall, och han och Imperius håller sams. (För det mesta)

Idag har jag äntligen kunnat skicka in mitt matte B betyg och usk betygen till antagningen, för komplettering. Detta, mina vänner, innebär att jag alldeles snart kommer räknas som behörig och därmed ta plats som en av de som söker sjukgymnastutbildning på universitet. Det är stort! Det är bara att hålla tummarna nu, för jag kan ju inte göra så mycket mer... Skrev 1,4 på högskoleprovet, så jag hoppas, hoppas, hoppas det räcker!

Har överlag varit väldigt aktiv idag, jobbade 21-07, åkte hem, ringde vårdcentralen, sov en timme på soffan, åkte till vårdcentralen för att få reda på att mina eksem beror på en kraftig allergisk reaktion. Så nu fick jag ut mer kortisonsalva, klådstillande tabletter och även starka kortisontabletter. Och blir det inte bättre i alla fall så ska jag söka igen, och då blir jag remitterad till medicin mottagningen, så får de göra ett allergitest, för då är jag allergisk mot något och behöver undvika det... Men jag håller alla mina tummar för att det här ska göra susen! Det blir i alla fall billigare och billigare att köpa receptbelagd medicin. Det tackar vi för! :) Efter vårdcentralen åkte jag hem till Anki, för jag kom på att jag inte fick med mig adressen till antagningen hemifrån och orkade inte åka hem och vända. Så vi drack lite kaffe och fick tag på adressen, och så gick vi ner på stan tillsammans. Postade betygen och sedan handlade vi lite. Jag var inne på H&M för första gången, och fick syn på 2 tröjor som det stod mitt namn på :) (Ja, typ i alla fall, de är väldigt mycket min stil) så jag var ju bara tvungen att köpa båda eftersom de endast kostade 99 kr/st. Det var dagens kap det! Sedan bar det av hemåt, gjorde en egen skagenröra, duschade, lade mig på soffan och slumrade någon timme, sedan gjorde jag mig i ordning, och nu sitter jag här och ska åka hemifrån om 10 min.

Nu är snart November slut, och det gör inte ett dugg. Det är den längsta jävla månaden på året, grå, mulen och allmänt tråkig. Jag tycker vi hoppar över den nästa år!

Men att tiden går och december annalkas är inte bara positivt, för det innebär också att mina dagar inom äldreomsorgen i Katrineholms kommun är räknade, jag jobbar bara december ut, och sedan inget mer. Eftersom jag är LASad får jag inte gå på timmar eller någonting... Ja, det är ett aber det där. Kommer sakna mina arbetskamrater fantastiskt mycket! Men det går ju att fortsätta hålla kontakt, internet, telefon... Möjligheterna är oändliga, vi lever i teknikens värld.

Ikväll är jag bjuden på middag hos Mia och Adam, vilket ska bli mycket trevligt! :) Det var längesedan jag träffade mina barndomskamrater nu, så det blir kul att höra vad alla håller på med!

Nej, nu måste jag logga ur och stänga ner om jag ska hinna i tid till middagen. Ha det väl :)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Malin
skriven :