Small fragments of a life

I am never alone

Då är mitt nattmaraton slut för den här gången. 4 nätter i rad är inte att leka med, men det är skönt att det är gjort nu, och lite extra pengar blir det i November, det tackar vi för nu när julen nalkas! :)

Nu har jag egentligen sovit på tok för lite, somnade runt halv 9 i morse, och sov till 12, så det är alldeles för få timmar, men jag har tvättstugan, och så ska jag försöka lägga mig tidigt ikväll tänkte jag så att jag vaknar skapligt i morgon, då jag tänkte storstäda här hemma. Risken finna ju dock att jag hinner somna på soffan under dagen och sover några timmar med följden av att jag inte kommer i säng innan midnatt. Jag ska försöka hålla mig vaken, men min moral kan svikta ibland när jag blir riktigt jävla trött... Hehe. Å andra sidan, om jag känner mig trött kanske jag ska inleda storstädningen idag, då vet jag i alla fall att jag inte somnar, och då har jag morgondagen på mig att räkna matte... :)

(Y = kx + m) Fantastiskt roligt med funktioner, jag blir alldeles lycklig i hela kroppen när jag lyckas lösa uppgifterna! Grafer, k-värden, delta x och delta y, riktningskoefficienten, ekvationssystem, grafisk lösning, andragradsfunktioner och exponentialfunktioner. Riktigt kul! Det är nästan så jag funderar på att läsa matte c, bara för att det är så fantastiskt roligt! Det fina med matte är ju att det är rätt eller fel, som Tiina uttryckte det; Inga dumma gråzoner. I like! :)

Apropå matte så hade jag matteprov i fredags, dock på geometri delen, det kändes riktigt bra, tills jag kom fram till sista frågan. Satt med den skiten i typ en halvtimma och kom bara inte på hur fan jag skulle kunna komma fram till svaret. Reslutatet blev att första halvan av uppgiften blev rätt löst, men andra halvan blev fel. Ja, det är jag nästan 100 % säker på... Men det visar sig på tisdag eller fredag hur det gick, hoppas på att få tillbaka provet då.

Nu ska Anki och jag ut på långpromenad igen i det härliga höstvädret! Härligt! :)

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: