Small fragments of a life

Shoppat sig lite

Idag har jag sparat hundralappar! Jag var nämligen på apoteket för att hämta ut lite medicamenter och tabelurer. En symbicort 631,50 och en ask Aerius 342,50. Tack vare högkostnadskyddet blev 631,50 + 342,50 = ca. 250. Tack för det. Alltså sparade jag cirka 724 kr. Så vad göra? Självklart shoppar man! Ett stycke klänning, (till Valborg och till Ålandskryssningen) ett stycke sjal att matcha klänningen, 3 par trosor och ett par jeans. Ja, det blev lite dyrare än 724, men det är smällar man får ta. Axelssons lockade in mig med löfte om 20 % rabatt på jeans, jag hittade inga jeans som föll mig i smaken där, men väl en svart klänning. Sedan gick jag till nästa affär, där de hade 25% rabatt på alla byxor. Tack för det.

Nya jeans, gammal tröja


Känningen


Med sjal. (Och ännu en gång; konsten att se ut som en mupp)



Vad är snyggast förresten, med eller utan sjal?



Dagen so far har varit fin, den började med en cykeltur till cykelverstaden, aka, farmor och farfars hem, och farfar hjälpte mig byta cykelsadel, sedan pumpade han mina däck. Det är service det! Blev bjuden på lunch och en kopp kaffe, sedan bar det av ner på stan för en kopp kaffe på Sultans City med Jennie och Elena.

Först efter det bar det av till klädaffärerna. Finfint.

Nu ska jag försöka vila en stund eller två, för det stundar jobb till natten. Fint så.

Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lotta
skriven :

Jag tycker med sjal.

2 Malin
skriven :

Med sjal är mer Lina :).

3 Anki
skriven :

Utan sjal.

4 Kicki
skriven :

Sjal ska det nog vara !!!!!

5 Adam
skriven :

Shiiiiiiiiiiiit snygg klänning! :)

6 Maja
skriven :

finfin shopping:)

7 liindblaads
skriven :

sv, hmm det va lite klurigt :O men med skulle jag nog tro :) eller neej ! vänta :O utan !

okej utan tycker jag :) kraam