Small fragments of a life

Tisdag kväll

Rörelse i balans. Och äntligen ville min kropp samma sak som min hjärna. Jobbigt och svettigt, men underbart skönt efteråt! Sedan en dusch på det och lite mat, så kan man vara riktigt nöjd! Nu sitter jag i soffan i pyjamas, ska alldeles snart hoppa i säng, har tagit en Tavegyl för mina utslag börjar komma tillbaka, på armbågarna. Inte skönt, nej, inte trevligt alls. Kortisonsalva och Tavegyl är mina bästa vänner just nu.

Och appropå sådant måste jag försöka styra upp en receptförnyelse, Symbicort och Aerius vore fint att få nu, när våren snart är här och alla möjliga äckliga växter slår ut. Särskilt äckliga är Björkarna måste jag tycka. Då är det pipiga luftrör och snorig näsa som gäller. Det är inte okej. Men det vore fint att hinna hämta ut medicinerna innan Maj, då hinner jag ta det innan högkostnadsskyddet börjar om. Inte så kul första gången man ska hämta ut ny Symbicort. Plötsligt är man drygt 600 kr fattigare. Det är inte okej, det heller.

Nej, nu ska jag bädda rent i sängen (jäkla Anki som nämnde renbäddat, nu måste ju jag också bädda rent innan jag lägger mig!) och sedan hoppa i säng. I morgon utbildning och möte.

Fridens liljor
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: