Small fragments of a life

And you call me a player, but you're controlling the game

Dagen bjöd på en resa tur och retur till Örebro tillsammans med farmor och farfar, eftersom Elinore fyllde år. Den resan innebar körande för min del, efter knappt 4 timmars sömn. Det gick bra, inga problem, på hemvägen åkte vi genom Julita genom en vänstersväng i Läppe. Det är lite roligare att åka den vägen, för där åker man inte så ofta. Mycket finare är det därutåt också, med Julita gård och hela allt det där. Det bjöds på lite minnen också, när vi gick i 4:an eller 5:an var vi ute på Julita gård och sov över med klassen och med en klass från Floda skola om jag inte minns fel.

Det var tider det. Jag skulle ha sovit med ett gäng i ett hus som kallas Kusken, men det blev inte så i slutändan. För när vi gick på guidad tur i slottet och lite runt så berättades det att det spökar just i Kusken. Okej. Fint. Jag sov istället på en soffa i vad jag tror kallades Östra flygeln. Tillsammans med en hög andra, men jag kommer inte ihåg exakt vilka dessa andra var. Jag minns dock att vi var ute vid alla äppelträd någon dag och fick gå baklänges runt en brunn några varv. Vi spelade teater vid något av de gamla husen som står på ägorna och vi kikade in i Pettson och Findus hus.
Jag har också för mig att vi gjorde egna papper, och att vi gjorde ost, någon örtig mjukost. I västra flygeln. Det var tider det. Sedan tänkte jag till lite och kom fram till att det då alltså måste vara en 12-13 år sedan. Och plötsligt kände jag mig väldigt gammal.

När jag var i 10-årsåldern längtade jag till jag skulle bli 16. För då var man vuxen i mina ögon. Nu är det 7 år sedan jag var 16, och jag känner mig inte helt vuxen än. Ojoj.


Jag fann mina glasögon i morse. På köksbänken. Och eftersom jag på senare tid fått höra att det inte räcker att äga ett par glasögon, att man måste ha dem på sig för att få någon effekt av dem satte jag dem på nosen.


En ovanlig syn...


Farmorn, pappan och farfarn. (Håller på att beställa ett mobilt bredband till farmor och farfar. Wow!)




Dagens låt; Jag är osäker på var ifrån jag fått låten, den ligger så fint i min mobil som 09 Spår 9. Fantastiskt bra är den i alla fall, och jag blir på något konstigt sätt glad när jag hör den. Fint då. Tänk om det var lite mer ordning på mig, då skulle jag veta vad det är också. Någon måste ha bluetoothat den till mig. Någon som villigt erkänner sig skyldig?
Texten följer här, det kan förekomma ett fel eller två, då jag skrivit vad jag hör.


How can I explain to you when you don't even wanna hear my words
All I need to say to you that you don't want to listen to
You put your words right in my mouth I'm getting sick I gotta fight
You've locked the door there is no key gotta kick it open to get free

And you call me a player but you're controlling the game
It's kind of funny and fucking insane
And you call me a liar and you call me a mess
For all those words, but I take you back

And you're calling me a sinner, well I'm not a saint
I am just a mortal man, should I be ashamed for who I am
You kick and scream I were your dream, now you're insane and need to behave
It's not my fault that you made up those fucking lies that you called fact

And you call me a player but you're controlling the game
It's kind of funny and fucking insane
And you call me a liar and you call me a mess
For all those words, but I take you back


Nu ska jag gå in i sovrummet och krama kudden till morgonen knackar på min dörr.

Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: