Small fragments of a life

Måndag eftermiddag...

Nu ni, mina vänner, nu är det som så att jag har gått på långledighet. Det är inte så tråkigt det! Jag är ganska nöjd, måste jag medge. Så jag gick av igår morse, och mot alla odds lyckades jag ta mig ur sängen redan klockan 13. Så efter att ha gjort mig själv presentabel hoppade jag upp på cykeln och for mot Helena för att hjälpa henne ladda upp bilder på fb. När väl det var gjort bar det av hemåt igen och jag försökte kämpa emot mina ögonlocks vilja att falla ner. Det slutade med 1 och en halv timmes tupplur på soffan. (Ja, man kan säga att jag förlorade kampen...) Men sedan var jag vaken ett par timmar till innan jag dök i säng. Och sov drygt 12 timmar. Men nu är jag pigg och utvilad och redo för vad som helst...

Jag hade tänkt bjuda på lite bilder, men mitt internet suger så det går inte. Jag måste styra upp det där. Dags att skaffa fast bredband istället för mobilt, kanske? Ja, det tål att tänkas på i alla fall.

Nej, nu ska jag försöka få skägget ur brevlådan och städa lite här hemma.

Är det någon som är sugen på att köpa katt, förresten? Crucio är jävligt billig just nu. Igår fick han på något sätt ner min nya jacka från kroken i hallen, sedan satte han sig och kissade på den. Jävligt roligt.
Sedan på kvällen, när jag hade krupit ner mellan lakanen hörde jag ett konstigt ljud från köket, så jag traskade upp för inse att han på något sätt kommit in i skafferiet och haft ner en hel påse solrosfrön. Det var solrosfrön både högt och lågt, och bara att dra fram sopborsten och börja sopa. Så, som sagt, billig katt.

Nu ska jag städa!

Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lotta
skriven :

Var det möjligtvis så att "någon" glömt stänga skafferidörren??

2 Lina
skriven :

Förstår inte vem denne "någon" skulle vara... Men det kan vara så att dörren inte var HELT stängd, ja...