Small fragments of a life

Under my skin, under these scars, take me again and tear me apart.

Nu kanske det äntligen kan bli ordning och reda, både på det ena och det andra. Nu när semestrarna har tagit slut och folk återvänder till sina arbetsplatser. Det gör även jag, ikväll. För första gången på cirka 8 veckor börjar jag jobba redan klockan 14. Det ska nog gå bra med det också, jag är ju inte omöjlig på något vis, men nog undrade min kropp vad fan som höll på att hända när jag släckte lyset redan klockan 23 igår kväll och klockan ringde 9 i morse. Även nu, sittandes i soffan, undrar min kropp varför jag slitit upp den ur sin stilla slummer och tvingar den att sitta upprätt såhär på förmiddagen. Men kaffet puttrar på ute i köket, så det ska nog lösa sig med det också.

Igår var Veronica här och bjöd på tacos. Tack för det min fina vän. Sen färdades vi bakåt i tiden med hjälp av Tv4 genom att titta på Fångarna på Fortet med Gunde Svan och Agneta Sjödin som programledare. Rätt lag vann och Veronica kom på lösenordet. Det var duktigt gjort av henne. Hon är smart, hon.

Jag väntar fortfarande på papper från Viadidakt, om huruvida jag kan få läsa Naturkunskap B eller inte. Det vore kul att få de papperen typ nu, så man slipper fundera så mycket på det, och eventuellt komma igång istället. Fast det kommer onekligen bli svårt att hinna med mycket annat än jobb och Naturkunskap om jag lyckas få läsa det, för igår fick jag erbjudande om att jobba 100 % med start vecka 37. Självklart tackade jag ja till det, så jag kommer att jobba heltid året ut. Det känns bra.

Häromdagen klickade jag hem säsong fyra av Bones, och igår landade den på mitt hallgolv. Så nu har jag lite att göra på min semester. Som för övrigt startar klockan 14 på fredag. 3 hela veckor ledigt ska jag ha. Underbart!

Nu har kaffet puttrar klart, vilket innebär att det är dags för frukost.


Morgonens låt; Trading Yesterday - Under my skin


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Sara
skriven :

Hörru Ernst.. Vi måste styra upp en fika snart.. :) Kram