Small fragments of a life

Torsdag natt...

Egentligen borde jag inte blogga just nu, nä, det borde jag inte. För jag har druckit både vin och päronkonjak. Men vi kan låtsas att jag är helt nykter, och vid mina sinnens fulla bruk. (Som om jag någonsin varit vid mina sinnens fulla bruk...)

Det har varit mycket de senaste dagarna. Mycket roligt, vill säga. Onsdagen försvann i ett virvarr av sömn, men kvällen spenderades med en hög människor, tillsammans med Thereze. Kvällen var mycket trevlig och avslutades i öltältet. Man måste ju passa på när det väl står där, på torget.

När tältet stänge vid 1 blev det hemgång, och som jag sov sedan! Ända till 12 blev det sömn, sedan upp och logga in på facebook, där jag hittade en Tiina, och plötsligt hade jag flörtat till mig en playdate med Hilmisen. Så de kom förbi och Tiina lämpade av barnet hos mig medan hon själv åkte på ansiktsbehandling. Och har man en nästan-6-åring hos sig råder ingen brist på saker att göra. Fast hon hade ett par (eller i ärlighetens namn 1 katt; Crucio) katter att leka med, så jag behövde inte göra så mycket mer än att sitta i soffan och övervaka.

När Tiina och Hilmis sedan åkt hem bar det iväg först till mor för att hämta något hon köpt till mig; ett väldigt vackert bokmärke. Det är bra, jag brukar försöka memorera vilken sida jag är på i böckerna innan jag slår ihop dem nämligen, just för att jag inte haft något bokmärke. Det brukar visserligen fungera, jag brukar komma ihåg vilken sida jag var på, för är det något jag kommer ihåg så är det siffror. Men i alla fall, det var inte det som var poängen. Det bar av ut mot Forsa, till Holmatorp närmare bestämt, för en trevlig kväll med Jennie, Janne och bus-Anton. Och nu sitter vi här, Jennie och jag, med våra datorer ute på verandan och vinet och päronkonjaken uppdrucken. Nu mår jag bara allmänt toppen vill jag säga.

Just det, jag var på Viadidakt i onsdags också, för att försöka få läsa Naturkunskap B. Så nu är ansökan gjord, gymnasiebetyg inlämnade, och det är bara att vänta på svar. Om allt går som jag vill kommer jag att få läsa på distans, alltså på datorn. 10 veckor med 20 timmar i veckan. Jo, det gäller att ha diciplin. Och det kan ju vara lite si och så med det, men när jag verkligen vill något så ser jag till att göra det, så jag tror inte att det blir några problem. Jag klarade ju av ett års studier med USK studier på distans. Så det blir till att göra ett sista försök på högskoleprovet, och sedan sjukgymnaststudier i vår. Jag kommer att söka varenda skola som har sjukgymnastutbildning, från Luleå till Lund, och där jag kommer in, dit flyttar jag. Helst vill jag läsa i Linköping, men det är högt tryck dit, i år hade den som sist kom in 1,4 på högskoleprovet. Det är ju det jag presterat som bäst hittills, därför blir det ett sista försök nu i höst. Kommer jag in där kan jag bo kvar i stan och pendla. Men det går ju inte om jag kommer in på en skola långt härifrån. Och även om det kommer kännas tungt att lämna K-holm, för familj och alla vänners skull, så hoppas och tror jag att de ändå finns kvar när jag återvänder.

Nej, nu blev det för allvarligt. Nu tar vi och avslutar med lite bilder!


Öltältet var skoj! :)


Helt plötsligt hade jag 3 katter!


Crucio är så snäll, Hilma kan göra vad fasen hon vill med honom. Även om det ser värre ut på bilden än vad det var i verkligheten... ;)


Hilma och Crucio busar! :)



Nu är det dags för lite nattamat, och sedan bär det i säng, eller i soffa i det här fallet. Jag ska provsova familjen Klassons nya soffa! :)


Fridens liljor!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lina
skriven :

Håller tummarna att du kommer in på högskolan, det vet du! Kram V

2 Veronica A
skriven :

Håller tummarna att du kommer in på högskolan, det vet du! Kram V P.S Föregående inlägg står det ju postat av: Lina!D.S =)

3 Tiina
skriven :

Hörredudu:) nja man kanske är lite segus på att hålla sig oppdaterad på din blogg min vän men fin fina bilder som vanligt:D Fantastiskt skönt med ansiktsbehandling var det men så var jag ju som en vandrande zombie när jag kom tillbaka till er:) KRAM!

4 Jennie
skriven :

helt fachinerad av att du bloggade utan att jag märkte det jag satt ju mitt emot, underbar kväll gott att inmundiga o svalka strupen med, och självklart mycket uppskattad gitarr stund <3 lets do it fler gånger KRAM