Small fragments of a life

I would rather me leave, than stay and watch you make a fool of me...

En ovanlig annandag. Jag skulle ha ätit lunch hos farmor och farfar idag, men farmor ringde på förmiddagen och avbokade det hela. Min lillkusin bor där för tillfället, och tydligen var det hans tur att få vinterkräkis. Alltså blev det ingen lunch hos gammelpäronen. För jag vill absolut inte, under några som helst omständigheter bli kräksjuk igen. Det är inte kul. Men som den vänliga själ jag är styrde jag upp med mamma så vi åkte förbi med ett par liter coca cola och ett paket resorb. Det kändes onödigt att farfar skulle ge sig ut med bilen och köra i nysnö.

I övrigt har jag inte varit allt för aktiv idag, jag har donat lite i mitt hem bara, vikt tvätt, diskat, dammsugit och sådant. Jag skulle behöva ta mig till återvinningen någon dag, får se om jag kan hitta någon vänlig själ som vill skjutsa mig dit, tillsammans med mina 300 ton återvinningsmaterial.

Jag måste även ta mig till tippen någon dag. För att kassera lite plast och ett gammalt moppskaft. Får se om jag kan hitta någon vänlig själ som ska ditåt. Lifta kanske.

Det är sista kvällen på min långhelg, det har varit jätteskönt att vara ledig under julen, att bara kunna ta det lugnt och njuta. Men nu väntar den hårda verkligheten igen i morgon. Det blir jobb mest hela veckan, inklusive nyårsafton och nyårshelgen. Men jag börjar inte förrän 12 på nyårsdagen, så det känns ändå okej, för då kan man fira in det nya året. Någonstans. Jag vet inte riktigt hur det blir, det där. Det är oklart fortfarande, men det löser sig nog det också. Jag satt själv en nyårsafton, för många år sedan. Jag vet inte riktigt hur det kom sig, men det gjorde jag i alla fall. Jag var hemma hos pappa, han var inte hemma, jag kollade runt på internet och chattade med lite folk. Det gick ju det också, jag överlevde ju.

Saker och ting blir inte alltid som man tänkt sig, that's life. Man måste helt enkelt göra det bästa av situationen.


Dagens låt; Forever the sickest kids - breakdown


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Veronica A
skriven :

Stackars stackars Adam!! Men är det ändrade planer till nyår??? Kram