Small fragments of a life

Ich kämpf' mich durch die Nacht, hab' keine Ahnung was du mit mir machst...

Jag tror jag ska byta inriktning på livet och bli arkitekt istället. Jag är hemma hos familjen Klasson i Holmatorp för adventsmys och pepparkakshusbygge. Och som brukligt är, satte jag mig ner och gjorde en ritning och klippte ut i papper. Det blir så mycket enklare när man gör så, då har man alla mallar färdiga och behöver inte tänka efter så mycket när man väl börjat kladda med degen. Jennie gjorde inga mallar hon, hon tänkte bygga på fri hand. Men jag kan avslöja att det inte blir något pepparkakshus med Jennies signatur, för hon tappade tålamodet efter ett par "gör om, gör rätt"

Jag gör en borg i år, jag. Det är inte alls att ta sig vatten över huvudet, det kallas att vara positiv. Glaset är halvfullt och whatnot. Alla delar är nu färdiga och ligger på svalning, när vi sedan har käkat ska allt klistras ihop. Det är det kritiska det, Det blir lätt kras av alltihop. Men det låtsas vi inte om, för om man inte skänker misslyckande en tanke kan det inte gå fel.

För övrigt tänkte jag uppdatera bloggen igår kväll, men där sket jag mig på tummen, för jag kunde inte logga in på bloggen, av någon outgrundlig anledning. Det var lite surt, för jag hade tänkt berätta om att jag hade lämnat in tjänstledighetsansökan. Från 24 Januari till 28:e Februari. Man måste börja lite lätt, bara för att hålla folk på halster.

Och änglar är inte längre änglar, den lille mannen i det här huset tycker att ängelpepparkaksformarna ser ut som fladdermöss. Alltså har vi idag bakat pepparkaksfladdermöss. Det är fina grejor det!

Nu börjar Jennie bli otålig på mitt knappande på datorn, hon är nyfiken av sig, tror jag bestämt. Jag återkommer med bilder när jag kommit hem, eller i morgon. Vi får väl se vad som kommer först...


Dagens låt; Silbermond - Durch die Nacht


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: