Small fragments of a life

If you're going to San Francisco, be sure to wear some flowers in your hair...

Jag måste få skryta lite, såhär på årets sista dag. Dels för att jag är så jävla duktig, och dels för att jag är förvånad själv över hur ordningssam jag lyckats bli. Med ordningssam menar jag inte pedant på något sätt eller vid. Med ordningssam menar jag att jag lyckats hålla lite ordning i mitt hem. Inget diskberg på länge nu (inte så stort i alla fall), dammsugning minst ett par gånger i veckan (det behövs, för älsklingarna hårar en del), undanplockning i princip varje dag (det behövs, för jag är rätt slarvig av mig egentligen).

Ikväll får jag gäster, Helena, Veronica och Karro kommer hit för att fira att ännu ett år är till ända, och vi har överlevt alla fyra. Hade det varit för ett år sedan hade det inneburit att jag behövt stiga ur sängen ungefär klockan 04:00 för att hinna städa och styra upp mitt hem. Idag innebar det att jag behövde stiga ur sängen senast 10, för att diska några tallrikar, lite glas, lite bestick och en stekpanna, hinna dammsuga och torka golven. Och facebooka, blogga, duscha, föna håret, platta håret, packa väskan, äta frukost och ta mig till jobbet till 14. En stor skillnad alltså.

Jag har även hunnit prata bort en dryg timme med Veronica i telefonen och skapat en spellista i Spotify till ikväll. Det är bara dammsugning och golvtorkning kvar att styra med nu, och det tar inte så lång tid, så det är lugnt.

Jag ser faktiskt fram emot att jobba ikväll. Jag tänkte klä upp mig lite, ett par leggings och en kjol till jobbskjortan istället för de vanliga mörkblå byxorna. Och en hatt. En nyårshatt. Det ska man ha på nyårsafton, för att få den där härliga nyårskänslan.

När jag sedan slutar jobba kommer Veronica och Helena och hämtar mig på jobbet och så går vi i samlad trupp hem till mig för att laga lite mat och ha lite kul. Årets sista dag har definitivt potential.

Nu ska jag göra det sista som ska göras, och sedan ska jag sätta mig på en stol och vänta på att det är dags att gå till jobbet. Gott nytt år på er allesammans som kikar in och besöker mig här på bloggen. Allt som allt har år 2010 varit ett bra år, och nu hoppas vi att år 2011 blir bättre. Jag hoppas ni vill fortsätta följa med i vad som händer och sker i mitt liv, det kan bli spännande nu när det stundar flytt och plugg.


Dagens låt; PH Electro - San Francisco


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Birgitta
skriven :

Du är duktig du ;).... ha det så bra i hatten på jobbet ikväll, hörde att kollegorna på "min" avdelning skulle va lika tjusiga ;) Lycka till med flytt & studier och ha ett underbart 2011! KRAM