Small fragments of a life

måndag kväll...

Lucia kom, sågs och försvann. Allt som allt en bra dag, som kilat förbi väldigt snabbt. Nu är jag dödstrött, men njuter av känslan av att kunna vara uppe hur länge jag vill, då jag kan sova hela dagen i morgon om jag skulle känna för det. För i morgon är jag ledig, och har inget planerat, och inga måsten. Bara ta det lugnt och vara, och återhämta sig efter helgjobb.

För övrigt har jag lyckats investera i årets sista julklappar. Efter jobbet cyklade jag nämligen ner på stan för att styra upp det hela, och nu känns det väldigt skönt att vara klar med allt. Nu kan julafton få komma precis när den vill, för jag är redo. Eller ja, nästan i alla fall, jag ska bara köpa mig en julskinka och griljera den, sedan är allt klart. I år ska jag ha en stor julskinka, bara för att det är så väldigt gott.

Men nu är det dags att krypa till kojs. Jag blir väldigt torr i halsen om kvällarna, vilket gör att jag tappar rösten. Det är irriterande. Bäst att sussa en stund, och hoppas på att rösten hittar tillbaka tills i morgon.

Avslutar med en bild på Helena, dagen till ära. Hon fick låna min strut, och blev hon inte fin så säg!?





Fridens liljor!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Jennie
skriven :

Duktig du är som bara har skinkan kvar. Jag har all mat kvar, men man kanske ska börja med att handla den. Helena är alltid lika söt med eller utan strut. :)