Small fragments of a life

I don't even care if you don't know me, and I don't even care if you don't like me. Can't we just spend tonight together, so I've got something to think about tomorrow...

Det är tydligen kallt ute, har jag hört. Kanske inte så konstigt när folk inte kan klä sig efter väder. Jeans är t.ex. inget bra plagg att ha på sig vid temperaturer under nollan. De kan nämligen stå för sig själva vid sådana temperaturer. Då får man stå absolut stilla och försöka hålla sig i mitten av brallorna, annars är risken stor att man fryser ihjäl. Leggings är ett annat exempel på mindre bra plagg att ha på sig. Är man uthållig klarar leggings temperaturer runt 5 plusgrader. De är absolut inte att rekommendera när termometern står på minus 17 grader. Leggings tillsammans med jeans funkar fram till ungefär minus 10. Efter det är det värdelöst. Nej, mina vänner, när termometern visar minus 17 grader är termobyxor the shit! Det finns inget som slår termobrallor!

Så med tanke på föregående paragraf, i morgon efter jobbet tänkte jag bege mig ner på stan för att köpa ett par leggings. För det finns faktiskt undantag till termobraller regeln. För man kan inte ha termobyxor när man ska på fest. Nej, för ska man vara fin får man lida pin, och det innebär leggings, även om termometern står på minus 40 grader. På fredag är det kalas, alla kommunanställda får gratis mat. Gratis är gott. Det är festligt. Och festligt innebär att man ska klä upp sig en smula, och då får man faktiskt offra sig och ha leggings även om det är dyngkallt.

Nu ska jag hoppa i säng snart, för jag är trött och ska upp tidigt igen i morgon.


Så färdags vi tillbaka i tiden, till ungefär 2004 när det kommer till dagens låt; The murmurs - Squeezebox Days


Fridens liljor!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: