Small fragments of a life

Does it hurt when you think about me, and how broken my heart is?

Det är så skönt att vara ledig efter att man har jobbat kväll. Jag känner mig så stressad om jag har jobbat kväll och sedan har en dagtur dagen efter, för då måste man i säng i princip så fort man kommit hem, annars är man så jävla dyngtrött när klockan ringer följande morgon.

Det har varit en lugn dag, sovmorgon till strax efter 10, sedan frukost i sängen, med en bra bok. På eftermiddagen åkte jag upp till ÖoB med farfar. Jag fick ett bidrag till en helfigursspegel i julklapp av Helena, och den här veckan hade ÖoB en spegel på annonsvara. Istället för 350 kr kostade den 79. Men den var såklart slut. Det är så typiskt. Jag tror ÖoB sätter ut saker på annons när de bara har typ 5 exemplar kvar.

Jag har sagt upp min hemtelefon idag, det kändes lite hopplöst ett tag. Jag ringde till Telia och fick plats nummer 66 i kön. Med beräknad väntetid 44 minuter. Ja, men jippie, liksom. Men jag var envis och hängde kvar i luren, och när jag väl blev framkopplad till en telefonist var samtalet över på en halv minut. Tycker det är dags att Telia nyanställer...

Jag har även sökt CSN idag, och det var svårt. För då ska man uppskatta sin inkomst, och det är inte det lättaste! Men jag tror jag fick till det, och blir det några ändringar får jag väl höra av mig till dem. Svårare än så kan det inte vara.

Det är mycket att stå i, såhär innan skolan börjar. Men man får ta en sak i taget, så går det nog bra. Allt löser sig till slut. I morgon ska jag ringa upp någon som kanske kan hyra ut ett rum till mig. Det skulle vara bra, jag måste verkligen få tag i boende nu.

Avslutar dagens inlägg med någon sorts lista jag hittade. Där man ska sätta kryss för saker man har gjort. Lite onödig fakta sådär för er att roa er med.

Jag har (x)
Jag har inte ( )

(x) rökt en cigarett
(x) varit full
(x) haft sex
(x) varit kär
(x) blivit dumpad
(x) dumpat någon
( ) sagt upp mig
( ) varit i knytnävsslagsmål
(x) rymt hemifrån
(x) haft känslor för någon som inte känt samma sak
( ) blivit arresterad
(x) börjat gråta av en film
(x) börjat gråta av en låt
(x) hånglat med en främling
( ) gått på en blinddejt
(x) ljugit för en kompis
(x) köpt ny mobil senaste halvåret
( ) somnat helt blodig
(x) skolkat
(X) sett någon som är död
(x) varit kär i en av mina internetkompisar
(x) flygit
(x) druckit en god drink
( ) haft sex med någon som somnat
(x) druckit en äcklig drink
(x) gått hem från stan klockan fem på natten
(x) ätit sushi
(x) varit kär i någon av samma kön
(x) varit nykter när alla andra varit fulla
( ) åkt snowboard
( ) varit i ett våldsamt förhållande
(x) tagit smärtstillande
(x) älskar eller saknar någon just nu
(x) legat på rygg och sett molnen flyga förbi
(x) haft sex med någon av samma kön
(x) gjort en snöängel
(x) ljugit om din sexuella läggning - Fram tills jag kom ut, ja.
( ) byggt en avancerat snö figur
(x) byggt ett sandslott
(x) hoppat i en vattenpöl
( ) drömt om att bli våldtagen
(x) lekt uppklädd
( ) bett någon köpa ut cigg/snus
(x) hoppat i en lövhög
( ) åkt släde
(x) fuskat när du spelat spel
(x) köpt något totalt idiotiskt
( ) åkt dit för att ha tagit knark
(x) varit ensam
(x) somnat i skolan/på jobbet - I skolan, gånger flera...
( ) använt ett falskt id
( ) skrikit åt en lärare
(x) varit vaken 3 nätter i sträck
(x) rört en orm
(x) blivit kittlad
(x) vunnit en tävling
(x) gått mot rött
(x) haft kramp
( ) svimmat av ren utmattning
(x) kännt dig utstött
( ) ätit ett helt glasspaket på en natt
(x) hatat ditt utseende
( ) varit vittne till ett brott
(x) ifrågasatt ditt hjärta
(x) varit vilse
(x) varit på andra sidan landet
( ) varit otrogen
( ) blivit tillfrågad att ha sex med någon för pengar
( ) haft sex med någon för pengar
(x) simmat i havet
( ) känt som om du håller på att dö
(x) gråtit dig själv till sömns
(x) sjungit karaoke
( ) betalat för mat med bara mynt
(x) gjort något med dig själv som du inte borde gjort
( ) legat i en vattenpöl mitt på natten
(x) pekat finger åt någon
(x) fångat en snöflinga på tungan
( ) dansat i regn
(x) sårat någon väldigt mycket
( ) gjort upp eld på en strand
(x) skrivit en låttext
( ) varit seriöst besatt av någon
( ) burit hakkors/vita skosnören/bombarjacka i syfte att provocera
( ) sovit på en busshållplats
(x) åkt rullskridskor
(x) fått en önskan inslagen
(x) sjungit i duschen
(x) burit en svart klänning
( ) drömt att du gift dig med någon
( ) limmat fast din hand i något
( ) fastnat med tungan i metall
(x) kysst en snusare
(x) suttit på ett tak
( ) skrikit så att du inte fått luft
( ) byggt en kärra
( ) pratat i telefon i mer än sex timmar
(x) stannat uppe hela natten
( ) jagat någon genom halva stan
( ) inte duschat på en vecka
(x) plockat och ätit ett äpple direkt från trädet
(x) klättrat i träd
(x) haft en träkoja
(x) varit rädd för att titta på skräckfilm ensam
(x) tror på spöken
(x) blivit puttad i en pool med kläderna på
(x) blivit tillsagd av en främling att du är het
( ) brutit ett ben
( ) velat döda någon
( ) haft chansen att döda någon
(x) fångat en fisk och sen ätit den
( ) haft en myskompis
(x) skrattat så mycket att du grät
(x) gråtit så mycket att du skrattade
(x) fuskat på ett prov
(x) haft en Britney Spears-skiva
(x) glömt någons namn
(x) sovit naken
( ) svimmat
(x) pratat med en främling i mer än fem minuter
( ) gett en uteliggare mer än 50 kronor
(x) blåst bubblor
( ) burit pärlor
(x) varit svartsjuk
(x) Pratat med en kändis



Nu väntar sängen, i morgon är en ny dag, och jag ska ut till Forssjö och härja lite.


Dagens låt; Yellowcard - Empty apartment


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Veronica A
skriven :

Jösses vad saker...först trodde jag det gäldde just IDAG men insåg snabbt att det var under ditt liv hittills! Hahaha.. Du hittar en spegel snart ska du se... Ses! Kram

2 Lina
skriven :

Haha, ja, men man kanske skulle satsa på att göra så mycket som möjligt från den listan på en och samma dag! ;)