Small fragments of a life

I hear you call my name, and it feels like home...

Nu har jag kommit fram till att en sådan här vill jag ha...




Inte just nu kanske, men så småning om! Hon är för söt, lilla Anja. Det var nästan så jag stoppade henne under tröjan och tog med henne hem från Forssjö. Men så skulle vi på bio, och jag tänkte att då kanske Tiina märker att jag har snott med mig hennes dotter. Jag får nog lugna mig till nästa gång jag besöker dem.

Bio var det, ja. Änglagård. Tillsammans med Tiina och Thereze. Tydligen var det tredje filmen, och jag har inte sett 1:an eller 2:an, såvitt jag minns. Men jag tänkte att det kanske inte spelar så stor roll, och jag tyckte filmen var bra i alla fall. Mycket bra, till och med.

I övrigt har det varit en bra dag, mestadels spenderad ute i Forssjö. Och det var lika trevligt som alltid. Och jag fick julklappar! Ett rosa kollegieblock, ett pennskrin med pennor och sådana där färgglada lappar man kan markera sidor i böcker med, rosa ljus som ser ut som blommor och en form utav rosa mapp med massa fack så jag kan ha ordning på alla papper. Så nu är jag riktigt redo för att plugga.

Ja, just det, jag fick meddelande från CSN idag också, och de har beviljat min ansökan om studemedel. Det var snällt av dem. Det tackar vi för.

Jag hade sovmorgon idag, och det utnyttjade jag till fullo. Jag vaknade vid 8, gick upp och morgonkissade och hämtade kuriren, sedan smög jag ner mellan lakanen igen, läste kurren och sedan sov jag ett par timmar till. Det är en ny härlig morgonrutin. Det kommer bli tomt sedan när jag inte har kuriren längre, men det är smällar man får ta. Jag kan inte prenumerera på den tidningen, för det kostar hur mycket som helst.

Jag har sovmorgon i morgon också, börjar inte jobba förrän klockan 14. Skönt för mig. Men jag ska försöka hinna med att dammsuga här hemma, för Veronica hämtar mig på jobbet när jag slutar, och sedan går vi tillsammans hem till mig för att laga mat och ha trevligt. Så går vi ut till sjukhusparken till 12-slaget, det brukar alltid vara folk som skjuter raketer där. Efter 12-slaget blir det till att ta sig i säng. Men som tur är börjar jag inte jobba förrän 12 på nyårsdagen. Skönt för mig, även om det betyder att jag får avsluta helgen med en delad tur. Det är det värt. Tror jag.

Men, eftersom året snart är slut borde jag sammanfatta det hela, så här kommer en liten lista.


Januari

* Jag arbetslös i 3 dagar. De 3 första dagarna på det nya året.
* Sedan började jag på ett vikariat på Igelkotten.
* Helena, jag, Ullis och Karro åkte på Ålandskryssning. När vi väl kommit in i vår hytt berättade Helena att jag egentligen inte skulle ha fått med, på grund av att jag inte fyllt 23 ännu.


Februari

* Jag återvände till Furuliden, först till dagjobb, och sedan blev det nattjobb.
* Jag var på sexparty.
* Jag fyllde 23, och vitt ett vitt soffbord och en ny vardagsrumsmatta.


Mars

* Jag fortsatte med nattarbete.
* Vi var modeller för en dag på Statt.
* Veronica och jag hade en spelning.


April

* Jag firade påsken med Mia och övriga gänget från förr.
* Jag skrev högskoleprovet och presterade 1,4.
* Veronica och jag hade en spelning för PRO


Maj

* Jag övergick till att jobba dag.
* Jag bokade en flygresa till Frankrike.
* Jag var på Ålandskryssning med jobbet.

Juni

* Jag åkte iväg till Frankrike, för att träffa Elisa.
* Jag kom hem från Frankrike och började komma ut ur garderoben. Jag berättade för vännerna den verkliga anledningen till att jag åkt till Frankrike.
* Jag var kär.
* Jag, mamma, syrran och Leif åkte till moster och Ingemar i Göteborg för att fira mammas 50-årsdag.
* Jag övergick till nattarbete igen.


Juli

* Min Imperius blev 2 år.
* Elisa kom hit, för att stanna i 3 veckor. Det var mycket upp och ner under den tiden, tyvärr mest ner. Men vi gjorde en del i alla fall, åkte och badade, åkte och shoppade, vi var på Kolmården.
* Jag fortsatte med nattjobb.
* Pappa fyllde 53 år, det firade vi med kalkonmiddag hemma hos honom.
* Jag gjorde slut med Elisa, och skjutsade henne till flygplatsen. Sedan dess har vi inte haft någon kontakt.


Augusti

* Jag berättade om Elisa för mamma och pappa. Ingen av dem blev förvånad.
* Jag festade med Thereze och ett gäng tjejer jag inte känner på Katrineholmsveckan.
* Veronica fyllde 30 och bjöd på fest, en väldigt kul eftermiddag/kväll! Jag vann tipspromenaden om henne, yay för mig!
* Jag övergick till dagarbete.
* Jag började läsa Naturkunskap B på NTI skolan.


September

*Crucio blev 1 år.
* Jag hade semester en stor del av månaden, jag stannade hemma och njöt mest av att få vara ledig.
* Jag köpte ny mobiltelefon


Oktober

* Jag och Veronica gjorde en roadtrip till Arlanda för att hämta pappa och Elinore. När vi kom till Märsta tyckte GPS:en att vi kommit fram till vår slutdestination.
* Jag sökte till universitet, Linköping, Uppsala, Stockholm, Götebrog, Lund och Luleå. I den ordningen.
* Jag, kusin, Malin och Cecilia åkte till Ullared. Vi lyckades packa bilen full med nyinköp.


November

* Jag gjorde slutprov i Naturkunskap B och hade sedan ett betygssamtal.
* Jag fick ut mitt godkända betyg och skickade in det till antagningen
* Tiina och Staffans lilla Anja kom till världen, efter en lång väntan.


December

* Jag fick besked från antagningen att jag kommit in på sjukgymnastutbildningen på Linköpings Universitet.
* Jag var stjärngosse på jobbet på Lucia.
* Jag var ledig hela julhelgen.
* Jag jobbar hela nyårshelgen.





Och alla dessa månader har jag också hunnit med att umgås med vänner, jag har skrattat mycket, jag har gråtit en del, jag har känt mig stressad, jag har känt mig tillfreds, jag har varit både nöjd och missnöjd. Jag har älskat och jag har hatat. Jag har varit rädd. Jag har känt mig älskad, jag har känt att jag betyder något för någon. Jag har försökt visa att mina vänner betyder mycket för mig. Jag har förlorat någon jag tyckte mycket om, men jag har även träffat nya människor som jag tycker om. Jag har drömt och jag har önskat. Jag har busat och jag har lekt. Jag har kämpat och stridit. Jag har lärt mig mycket, jag har läst mycket, jag har hunnit med mycket jag velat, men även haft för lite tid för att hinna göra allt jag hade velat gjort. Jag har haft långa diskussioner, jag har ändrad synpunkt om saker, jag har lärt känna mig själv lite bättre. Jag har klarat mer än jag någonsin trott att jag skulle klara, jag har jobbat på att förverkliga mina drömmar. Jag har levt.

Jag tror inte riktigt på nyårslöften, för folk brukar i allmänhet inte ta så allvarligt på sådana löften. De brukar hålla en vecka eller två. Så något nyårslöfte kommer jag inte att avge. Men jag kan avge ett livslöfte inför år 2011.

Jag ska skratta, och jag ska gråta. Jag ska göra sådant jag mår bra av att göra. Jag ska kämpa. Jag ska göra mina drömmar till min verklighet. Jag ska vara öppensinnad. Jag ska stå för den jag är. Jag ska inte låta någon trycka ner mig, eller få mig att känna att jag inte är värd något. Jag ska älska och jag ska umgås med de som får mig att må bra. Jag ska visa mina känslor. Jag ska drömma. Jag ska leva.


Det blev ett långt inlägg det här, vet inte om någon lyckats plöja sig igenom all denna text, men avslutar i alla fall med lite bilder från dagen.


Ett par sötnötter; Staffan och Hilma


Jag matar min nya kompis.


Och så ska det rapas.


In Sweden we call it knullrufs! ;)





Nu får det vara nog för idag. Sängen väntar på mig!


Dagens låt; Jay Smith - Like a prayer


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 tove
skriven :

jodå jag orkade! och tack för att du delade med dig av ditt år.

massa lycka till i Linköping

kram Tove

2 Jennie
skriven :

Underbar blogg, jag är så glad för att du är du o att du vill vara dig själv. Stolt över att få ha en sån underbar vän som dig. Gillar när du skriver låååånga inlägg. Man blir liksom nyfiken på vad är det som står längre ner på listan. Lycka till i livet under 2011, Linköping kommer att bli så bra. Och roligt att du äntligen kom in och får plugga till sjg. kramar o pussar fam Klasson Vi gillar dig Bus-Lina <3

3 Lina
skriven :

Tack, Tove! =)



Jennie; Tack =) Jag ska försöka hålla liv i bloggen även under 2011. Det är en spännande tid som väntar nu! Älskar er, där ute i Holmatorp! :)