Small fragments of a life

Det här är mitt liv, jag lever min dröm, har tagit mig hit utan rast eller sömn, jag lever min dröm...

Nu har jag mycket att göra. Säga upp lägenheten, leta studentbostad, säga upp hemtelefonen, söka tjänstledigt, söka CSN... för att bara nämna några få grejor. Det känns fortfarande lite overkligt, jag kom verkligen in. Jag ska bli student på Linköpings universitet. Tack vare att jag lyckades skriva 1,4 på högskoleprovet. Det går inte att besrkiva hur mycket jag vill det här. Jag har tänkt på det så länge, planerat, studerat, förberett mig. Nu är jag i hamn. Och det är egentligen bara hit mina tankegångar gått. För det har känts som att det skulle vara omöjligt för mig att komma in på den här utbildningen. Hit, men inte längre. Nu kan jag tänka lite längre. Det går inte att beskriva den här känslan. Det är stort.

Jag är lättad över att jag kom in på en skola som ändå ligger så pass nära hemstaden. Dels för familjens skull, men även för att jag har alla mina fantastiska vänner här. De som hela tiden stöttat mig i det här, som sagt till mig att det är klart att jag skulle komma in. Som jag hela tiden ville tro på, men ändå inte vågade. De som alltid finns till hands, de som förstått när jag avböjt roliga saker för att istället vara hemma och studera. De som ändå stått bredvid mig igenom det här. De som varit lika nervösa som jag. De som jag kunnat diskutera med. De fantastiska. Jag måste ha gjort något bra i mitt liv, för jag har så många fina människor i min närhet.

Året har på något sätt gått fort, samtidigt som det har varit ett väldigt långt år. Det är snart ett år sedan jag blev uppsagd från Furuliden. Det är nästan 10 månader sedan jag återvände, till just den platsen. Allt löser sig till slut. Ibland kan det räcka med att man vill något riktigt mycket.

Och i morgon ska jag friskskriva mig, så det blir jobb i helgen. Det har vänt, jag har inte haft feber på hela dagen, och det känns bra. Lite täppt i nosen och bihålorna nu bara, men det kan jag ta.

Dagens låt fick jag tips om av Thereze; Lorentz & M.Sakarias - Lever Min Dröm Lyrics

Fridens liljor!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Börni
skriven :

Hej Lina! Det är så roligt att läsa hur glad och inspirerad du låter, det är dig så väl unt att du har nått ett av dina drömmars mål efter allt slit du har lagt ner!! Ett STORT lycka till!! till dig! Furuliden kommer inte att vara sig likt i januari ;)!