Small fragments of a life

If only you had never brought me there...

Snart är ännu en arbetsvecka till ända, och jag välkomnar helgen med öppna armar! Efter helgjobbsmaraton i januari ska jag nu få vara ledig en hel helg! Det är inte så dumt det!

På lördag vankas SPA party hos Veronica, och så ska Mia och jag försöka få till en dejt. Det var för längesedan vi träffades nu.

Förresten, vet ni hur mysigt det är när man sitter i soffan och världens finaste Imperius hoppar upp på högersidan och stryker sig hårt mot armen? Liksom för att säga "Du är min matte." Det värmer så i hjärtat. Han är definitivt ingen knäkatt i vanliga fall, det kan vara okej att ligga tryckt mot mitt lår, men absolut inte i knäet! Till skillnad mot Crucio aka = (also known as) skördetröskan, han tycker om att ligga i knäet, buffa i ansiktet och klättra på axlar. De är olika mina små, men båda två är alldeles, alldeles underbara, på sitt egna sätt. Visst kan de vara tålamodstestande ibland, just nu är det mest Crucio som testar gränser; hoppar upp på köksbänkarna, kryper bakom TV-bänken, tigger mat, hoppar upp på köksskåpen osv... Men Imperius kan han också, till exempel har han dille på att stänga dörrar. Jag fick en dörrstopp i julklapp av farfar. Den har jag vid toadörren, så jag kan ha kattlådan där inne. Den fick stå i hallen förut, för när Imperius väl stängt till dörren kan han ju inte öppna den igen. Men, här om morgonen när jag steg upp kom inte katterna och mötte mig vid sovrumsdörren som vanligt, för Imperius hade stängt in sig själv och Crucio i vardagsrummet. Och fast jag inte sett vem av dem som stängt dörren är jag 99,9 % säker på att det var Imperius. Han ställer sig på baktassarna, sätter framtassarna mot dörren och skjuter på. Sen kommer han inte ut/in. Intelligent.

Nu är det dags att packa väskan, Anki kommer och hämtar mig om en kvart, då är det dags för veckans vattengympa! Alltid lika härligt att få kasta sig i bassängen och kämpa sig alldeles flämtig.

Ja, just det, jag fick låna pappas bil från igår kväll till idag. Så skulle jag hämta honom på jobbet vid 16... Great idea. Eller inte. Det är bara idioter som är ute och kör. Plus att det ju faktiskt är snö tamejfan på varenda millimeter i stan så vägarna är toksmala och folk har bråttom och tror att de är odödliga. Det spelar ingen roll hur mycket man vill, eller hur sakta man kör, det går helt enkelt inte att stanna på 2 sekunder. Och bussar är ute och härjar och är i vägen. Irriterande. Jag var måttligt road av dagens körning...
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: