Small fragments of a life

Jag vill inte tänka framåt, men är livrädd att fastna här...

Nej men se god morgon, och välkommen till ännu en dag av snöande. Tack för den. Hur fan kan det snöa så mycket på enda enda natt? Inte för att jag inte tycker om snö eller så, men just idag måste jag till Ica, för just idag har jag tvättstugan och tvättmedlet är snart slut. Och är det något man lärt sig den här vintern så är det väl att en promenad som vanligtvis skulle ta ca. 10 minuter numera tar ungefär en halvtimma, för det är inte helt enkelt att pusla genom 7 jävla meter snö.

Och så måste jag göra resten av städningen också. Resten innebär alltså resten av disken (förmodligen i två omgångar, för det är en sjuhelvetes massa glas, och det får inte plats för många i diskstället. Kanske skulle man önska sig ett större diskställ i födelsedagspresent?), plocka undan rena kläder, plocka undan diverse attiraljer som nog fått ben själva och gått och lagt sig på helt fel plats, dammsuga, torka golv, skura toaletten... Ja, listan kan göras lång.

Så varför sitter jag här och skaver? Sätt igång och städa istället för i helvete!



Dagens låt; Melissa Horn och Lars Winnerbäck - Som jag hade dig förut
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: