Small fragments of a life

No it's not in my head

Tänk att dagen faktiskt blev lite annorlunda, och inte alls vad jag trodde att den skulle bli. Vid 13-tiden fick jag en känning att jag helt enkelt måste röra på mig. Så jag skrev till mamma på MSN och frågade om vi inte kunde och till badhuset och simma, hon och jag. Jodå, det kunde vi visst göra, hon skulle bara slänga i sig lite mat först. Och jag blev nervös, för det stod på hemsidan att badhuset stänger 15:00. Men jag tänkte att en halvtimmes simning i alla fall är bättre än ingen simning. Så vi tog oss ner till simhallen och där sade de att kassan stänger 15, men man måste inte vara ute ur bassängen förrän 15:30 och ur omklädningsrummen 16:00. Då var det ju lugnt. Så vi simmade 40 minuter, en kilometer. Och det var riktigt, riktigt skönt! Sedan in i dusch och bastu, och efter det påklädning. Nu har de ju någon ny golfsimulator där nere i Duveholmshallen, och den var ju såklart mamma väldigt intresserad av. I direkt anslutning till den där golfsimulatorn ligger också bowlingen. Så det blev faktiskt två serier spontanbowling. Mamma vann, men det bjuder jag på. Jag är mest lättad över att jag inte kastade klotet bakåt. Det har hänt. 2 gånger.

Så nu har jag varit trött sedan 18:00, och funderat till och från på att ta en power nap. Men jag har faktiskt lyckats hålla mig vaken. Istället har jag gjort matlåda till i morgon, då jag jobbar till 14, inte helt enkelt att komma ihåg att man måste göra matlåda dagen innan, men för en gångs skull hade jag lite framförhållning. Och så bakade jag bröd. Anki gav mig ett recept på ett jättegott bröd, men så insåg jag att jag glömt köpa turkisk yoghurt som faktiskt var en av ingredienserna. Då var det bara att ge sig på att googla efter något bröd jag kunde göra som jag redan hade ingredienser till hemma. Jag hittade ett väldigt simpelt recept. 3 ägg, 100 g philadelphia ost, salt, bakpulver. That's it. Dela äggen och vispa äggvitan hård med lite salt, sedan vispar man ihop äggulorna med osten, och bakpulvret. Rör sedan i gulorna i vitan och klicka ut på plåt. In i ugnen 150 grader i 25 minuter. Färdigt. Och riktigt skapligt gott, om än lite äggigt, men det är ju de flesta lchf bröden.

Nu har jag haft lite mys här hemma med tända ljus och te till TV:n. Men det är dags att hoppa i säng, för klockan ringer 5:30 i morgon.

Avslutar med en bild på Imperius, bara för att han är så otroligt fin. Mitt hjärta.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: