Small fragments of a life

Rain taps the window, as we sleep among the dead...

Det finns en hel del positiva saker med att fylla år just den 26:e februari. För det första; Man fyller år bland de första i sin årskull och når därmed viktiga åldrar ganska först (16, 18, 20). För det andra; Bokrean hinner lagom starta till födelsedagen. Något som en hel del har uppmärksammat genom åren. För det tredje; Det är nästan alltid snö ute! Ja, jag skulle säkert kunna rabbla upp en hel hög med fördelar. Men, för tyvärr kommer det ett men... Den 26:e är dagen innan lön. Det är fan knapert med pengar i slutet på månaden ibland. Speciellt då i februari. Idag kom jag dock på att jag inte behöver oroa mig för det (att folk inte ska ha råd att köpa svindyra födelsedagspresenter till mig alltså.) för just i år infaller den 26:e på en fredag.

I morse sov jag mig igenom 45 minuter med 2 väckarklockor. Det tycker i alla fall jag är en beundrandsvärd bedrift. Jag tror att jag eventuellt kan ha hört när mobilen började larma 05:20, men jag hörde fan inte när det andra skrället satte igång och tuta. Det vill säga, inte förrän jag slog upp mina blå och insåg att klockan var 06:15.
Och då ska jag påminna er om att mobilen slutar ringa efter ett tag, bara för att uppta sitt jävla plingande 5 minuter senare. And so on. Behöver jag ens nämna att jag var trött i morse? Så var jag tvungen att tänka till, tog jag en Tavegyl igår kväll, eller? Men nej, det gjorde jag faktiskt inte! Min hjärna ville helt enkelt inte fungera i morse, och min kropp ville definitivt inte röra sig ur fläcken. Varför lämna den varma, sköna sängen vid den tiden på dygnet liksom?

Jo, just det, för att gå och jobba! Oh, the joy! Men det var lugnt tänkte jag, jag hade ju i alla fall en kvart på mig att få på mig kläder och dra en borste genom håret. Stegar med tunga fötter ut i köket bara för att inse att jag faktiskt inte börjar jobba förrän 7:30. Jamen, så lägligt! Tack för det!

För övrigt finns det ett hem i behov av städning på Ramsjögatan. Så har du inget att göra kan du ju alltid titta förbi. Nu ska jag ta tag i disken, sedan lite allmän plockning innan det är dags att åka dammsugare. Det kommer tydligen folk på besök i morgon, vi ska träffas här en stund innan vi beger oss iväg på sexparty. Men då kan det ju inte se ut som ett bombnedslag här, tok heller. Så lite städning innan det är dags att ge sig iväg på vattengympa.



Dagens låt; Breaking Benjamin - Anthem of the angels
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: