Small fragments of a life

Skavsår?

Ännu ett inlägg, bara för att jag har tråkigt i väntan på att disken ska torka. Och för att man ibland kläcker ur sig något riktigt dumt, eller något riktigt smart, utan att man tänker på det!



"Vad sjunger du?"
"Äsch, jag vet inte."
"Aha, har du komposterat själv? Ehhh... ehhh... Jag menar... Kompositerat... eller nej..."

"Kompanjerat?"
"Komprimerat?"
"Kompositör heter det ju!"
"Ja, men det är ju personen, vad heter själva grejen?"
"Det blev svårt med svenskan nu."
"Komplicerat."
"Komponerat!"


Som tidigare konstaterat; hjärnan var inte vaken i morse...


"Jag har något skit i kroppen. Mellan näsan, halsen och öronen. Det kliar liksom, jag skulle vilja ta en flaskborste och veva omkring."
"Jahaja, men det är nog hjärnan som kliar."
"Nej, den sitter ju inte så långt ner. Men det skulle man ju kunna säga när man har huvudvärk, att hjärnan kliar menar jag."
"Ja, antingen det, eller helt enkelt 'Jag har skavsår på insidan av skallbenet.'"


Vad var det nu K sa? Dårarnas paradis? Ja, det stämmer nog ganska bra...


Snart ska det återvinnas lite kartonger och tidningar och skit. Skönt, då blir man av med det också. Eller snart, förresten, om ett par timmar är väl en rättare benämning. Vi, Anki och jag, svänger förbi återvinningsstationen på väg mot vattengympan.

Det är konstigt, när man väl kommit igång med träning och hela alltet vill man gärna fortsätta, jag tränade fredag, lördag, söndag, måndag och tisdag. Då kände jag att det var dags att ta en dag paus, så igår tränade jag ingenting alls. Och när jag nu ska igång idag igen känns det som att det var hur länge sedan som helst jag tränade... Mycket märkligt.

För övrigt har jag nu insett att jag är alldeles för lat för att vara pedantisk. Om man nu kan kallas lat när man hellre tränar än städar... Men jag antar att det är en slags lathet det också. Men livet känns faktiskt mycket lättare med en ren diskbänk.

Nej, nu ska här plockas undan disk. Fridens liljor.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: