Small fragments of a life

Thought I could protect you from the truth...

En sådan där skitdag då det mesta gått åt helvete, i alla fall halva dagen. Jag ogillar de dagarna, men jag antar att man måste ha dem för att veta när man har bra dagar...

Det började redan när klockan ringde 5:30 i morse. Jag var så trött att jag knappt hängde ihop. Steg ur sängen, drog på kläder, orkade inte mer, och lade mig igen. 6:40 steg jag ännu en gång ur sängen, drog på ytterkläder och traskade till jobbet.
Lyften ur funktion på jobbet, så morgonen blev inte som planerad, blev en halvtimma sen med morgonarbetet, men det var inte mycket att göra åt.
Städning på schemat, men det kom lite annat emellan, så det fick bli snabb tillsnyggning för att ha chans att hinna med allt som skulle göras.
Och tröttheten hängde i. Det tog bra många timmar innan jag kunde få tröttheten ur kroppen.

Men efter jobbet artade sig dagen riktigt bra faktiskt. Hem och sov ett par timmar på soffan, sedan tog jag mig till farmor och farfar som bjöd på mat och efter att vi ätit spelade vi kort. Trevligt där.

Jag hjälpte farfar att få ner hans längdskidor från vinden, så nu ska han ut och åka någon dag. Så tänkte jag lite... Om han ramlar och bryter sig när han är ute och härjar på skidorna, är det mitt fel då? Nu hoppas jag ju såklart inte att han ska göra det, det var bara en tanke jag fick.
Jag skulle i vilket fall som helst vilja åka längdskidor. Och skridskor. Bara ett problem; jag äger inga skidor och inga skridskor... Får se om det går att styra upp.

Nu har jag i alla fall kommit på vad mitt nästa projekt ska bli! Jag ska lära mig att åka snowboard. På något vis. Får väl ta mig ut till Spökbacken och försöka. Jag letar lärare, men det går kanske att googla sig till hur man ska göra?

Nej, nu börjar klockan bli mycket, och det är dags att sova. Jag har ledig helg, för första gången i år, och det är inte så tokigt!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: