Small fragments of a life

If I only could, make a deal with God

Oj, vad jag tycker om att vara ledig på vardagar! Och idag behövde jag verkligen få sova tills jag vaknade av mig själv, ingen irriterande väckarklocka som ringde, inget jobb som väntade. Så strax efter 8 slog jag upp mina små blå, log och drog mig en stund och övervägde att sova en stund till, men bestämde mig istället för att stiga upp och få något gjort.

Vid 9 åkte Anki och jag till Duveholmshallen för lite träning. Jag gick in på Nautilus, gick 30 minuter på gåbandet innan jag körde mina maskiner och till sist stretching. Efter det dusch och bastu. Inte så tokigt, inte tokigt alls faktiskt. Så fick jag ett recept på broccoligratäng av Anki; koka broccoli i grädde (salt och peppar), mosa den lite, häll i en form, strö på riven ost och sätt in i ugnen tills den får färg. Färdigt. Väldigt enkelt, och fantastiskt gott!

Nu soffläge en stund.

Just det, förresten, har du kanske vid det här laget märkt att rubrikerna till inläggen ofta inte har så mycket med själva inläggen att göra. Nej, det är oftast den låt jag har på hjärnan för dagen. Så fortsättningsvis kommer jag avsluta inläggen med att tala om vad det är för artist och låt som inkräktar i mitt huvud.


Dagens låt; Placebo - Running up that hill
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: