Small fragments of a life

You still live in me, I feel you in the wind, you guide me constantly

Jag letar efter en tatuering, för att komplettera de 3 jag redan har. Eller rättare sagt; för att komplettera den blomma jag har på höger handled. Jag vill alltså tatuera något på vänster handled den här gången. Det har varit planen hela tiden, men nu är det 2,5 år sedan jag tog tåget till Norrköping för att tatuera en tigerlilja på höger handled. Det är dags nu, för nästa tatuering. Det tar ett tag, även efter att jag bestämt mig för vad jag vill tatuera. Först sätter jag upp en bild av vad jag vill ha någonstans, där jag ser den varje dag. Och har jag inte tröttnat på den efter några månader måste jag åka till Norrköping med bilden och beställa tid på Lucky 7. Sedan får man vänta ytterligare någon eller några månader innan det väl är dags.

De 3 jag redan har har en betydelse. Både bilderna i sig själva, men de har också en betydelse för mig, och jag måste nu hitta någon ny bild som betyder något. Inte det enklaste ska jag säga. Jag funderade ett tag på körsbärsblommor, de är vackra och de har en fin betydelse, men de är lite för vanliga. Jag vill ha något annat, något orginellt, något som betyder mest för mig. Sedan spelar det ingen roll vad andra tycker och tänker om det.
Så, som du förstår är det inte helt lätt att hitta en tatuering.

Som jag sagt har jag 3, jag ska ha 5. En på vänster handled och sedan ska jag göra en till. Den sista kommer inte att bli gjord på några år, jag vet inte vad den kommer att föreställa, men jag vet var jag ska ha den. Men det kommer att bli min sista, för jag har satt 5 som gräns. Men först ska den på vänster handled dit. Jag ska bara hitta något fint och symboliskt först. Några förslag?



1:a tatueringen. Gjord 2005. Min zodiac, fiskarnas stjärntecken. (Den behöver fyllas i, måste ta tag i det.)

Positiva karaktärsdrag: vänlig och receptiv.
Negativa karaktärsdrag: slarvig och hemlighetsfull.





2:a tatueringen, gjord 2006. Mitt kinesiska stjärntecken, jag är född i kaninens år.
Grundläggande egenskaper; Listig, förståndig, perceptiv, intelligent, intuitiv, gott minne, diplomatisk
Mindre bra egenskaper; Känslig, konservativ. Kaninen styrs av sina känslor samtidigt som de tycker om lugn och ro. Kaninen är självständig och tycker inte om att bli hunsad.





3:e tatueringen, gjord 2007, och den tatuering jag är mest nöjd med. En tigerlilja på höger handled, med betydelsen "I dare you to love me" (Jag utmanar dig att älska mig)





Ja, det var allt för morgonen, nu ska jag leta efter bilder och betydelser på internet, och förhoppningsvis hitta något bra.



Morgonens låt; Alter Bridge - In loving memory

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Veronica A
skriven :

Du hittar säkert någon fint du kan tatuera! Jag följer gärna med!! Kram