Small fragments of a life

Go now, and don't look back...

Nu börjar något nytt här på bloggen, jag har nämligen fått nys om något som kallas TisdagsTema http://tisdagstema.se/

Det innebär att varje tisdag (nåja, de tisdagar jag minns att det faktiskt är tisdag) kommer det hamna en bild här på bloggen med den veckans tema. Den här veckan är temat Liggande och jag hade lite trubbel med att välja bild. Jag hittade en fin bild på en liggande Imperius och tänkte att den är ju perfekt. Men, så hittade jag en bild på en liggande Theodore och eftersom han varit borta i nästan ett helt år nu så känns det som att den bilden är ännu bättre. Men vad fan, jag publicerar båda två!










Så, då var det gjort, men bara för att Theo var världens finaste kanin måste jag ladda upp ännu en jättefin bild på honom, där han sitter och sträcker på sig i buren. Älskade, älskade liten. Jag tror aldrig jag träffat en så smart kanin förut, vi brukade leka kull, och när vi varit ute och gått hoppade han upp för trappan och satte sig utanför ytterdörren i väntan på att jag skulle låsa upp. Sedan hoppade han in och satte sig på hallmattan i väntan på att jag skulle knäppa av kopplet, när det var gjort skuttade han glatt in i sin bur, eller kilade runt i lägenheten. På den tiden var det bara han och jag, då innan Imperius tillkom familjen. Han saknas mig.



Theodore
*071001
+090204




Men nu till något roligare; jag har haft en alldeles underbar dag idag! Först en tur till Furuskavet för att diffa. När det var klart åkte jag till Ullis och fick lite massage. Helt underbart. Det känns riktigt bra i både rygg, nacke och axlar nu! Och bara 200 kr kostade det, henne kan jag rekomendera varmt! Jag har nu en ny tid inbokad den 26 feb, ska försöka gå regelbundet så kanske det går att styra upp min rygg så folk slipper gå på den.

Efter massagen åkte jag ner på stan och kikade lite i affärer. Inte så tokigt att göra på en ledig dag! Köpte lite heminredningsgrejor, så jag ska snart plocka fram hammare och spik och styra upp lite här hemma. Jag har lite mer projekt på gång, men det får vänta lite, man kan ju inte ta allt på en gång. Jag efterlyser i alla fall en stor vit byrå och ett vitt soffbord. Så har du något på lager som du vill bli av med är jag intresserad!

Tog en kopp kaffe på Hembagarns med Veronica, och efter det tog jag mig till friskvården för lite träning. Jag känner redan nu att jag kommer ha träningsvärk i låren i morgon, men det är skönt, riktigt skönt!

Nu ska jag snart iväg till Karro och fira hennes 29-årsdag, och i morgon är det jobb som gäller igen, delad tur på en onsdag. Fy fan vad drygt.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: