Small fragments of a life

I'm on the outside, I'm looking in.

Med en whiskey i ena handen och maten på spisen is life pretty damn good. Sitter hemma hos farmor och farfar, som bjuder på middag ikväll. Jag gillar det skarpt. Har jobbat mellan 12 och 16, så kvällen är min, och jag har valt att spendera den med farmor och farfar. Det är skönt ibland att slippa sitta ensam. Vanligtvis har jag inget problem med det, det är till och med ganska skönt. Men ibland får jag för mig att vara runt folk, och då är det ju bra att det finns en farmor och farfar i närheten, som mer än gärna bjuder på mat!

Dagen har varit helskön, 4 timmar jobb är inte mycket, speciellt inte när man har inköp på schemat och får gå ifrån jobbet för att handla en timme. Jag gillar det. Och idag var det ju så fint väder också, så det var riktigt nice att gå ut stund.

Mina planer verkar gå igenom, semestern har tekniskt sett inte blivit beviljad, men vikarie är insatt för mig, så då anser jag att jag är ledig. Så detta innbär att det bär av till Åland nästa helg! Det känns bra, det ska bli riktigt skoj!

Jag får ut en skapligt bra lön på onsdag, och jag funderar skarpt på att införskaffa mig en ny digitalkamera, eftersom min har havererat. Ja, det tål att tänkas på. Jag var uppe på Onoff med Tiina häromdagen, och de hade en rosa kamera på rea. En sådan som Helena har. Och den är bra! Så jag tror jag ska satsa på det!

nej, nu är det alldeles snart dags för mat, så jag ska ta och reda av såsen till min kyckling.

Ja, just det, jag har kommit på vad jag önskar mig i födelsedagspresent! (Det är mindre än 5 veckor kvar nu!)
Ett vitt soffbord. (Eller pengar till det, jag är inte omöjlig)
En ny vardagsrumsmatta, som inte är vit! (Eller pengar till det kanske nästan är bättre så jag får välja själv, jag ska inte vara omöjlig här heller.)

Sedan var det något annat jag tänkte på, men det har jag glömt nu... Jag får återkomma om det.

Nu matlagning!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: