Small fragments of a life

I'm so afraid of waking, please don't shake me

I am happy, happy in a life is what it is kind of way. Well, maybe happy is the wrong word, I think content is a better word. I feel sure in myself, I feel safe. So then happy can't be far away, right? Probably lurking behind a corner somewhere near by.
No, but I think there might be different kinds of happiness, and right now I'm happy in my own way. Because I have something to do (work) and because I have amazing people around me (friends) and life is good.

Det där var djupare än vanligt, jag upphör aldrig att förvåna mig själv.

Nu är det helg igen, och tänk, jag jobbar! För omväxlingens skull. MEN! Om allt går enligt mina planer så är jag ledig fredag och lördag nästa helg. För jag pratade med chefen i början av veckan, och hon upplyste mig om att jag har semester att ta ut, så jag lade in om det, och lade in om vikarie, så hittar de en vikarie så är det grönt ljus. Håll era tummar! För jag ska på kryssning. Nu är det ju 2010, och jag har blivit gammal nog att få åka på kryssning trots 23-årsgräns för alla, för tydligen gäller det året man fyller 23. Wehey. I like. Ålandskryssningar is the shit. Inte bara för att man får börja kröka mitt på dagen, utan också för alla roliga kommentarer och upplevelser. Jag tycker mig minnas saker som "Jävla surfittor!", "Här sover man i sin egen hytt", "Det var en våldtäcktsman i trappan" och "Vad gör du här, jag ska ju sova!"

Nu börjar jag fundera på att tillaga lite lunch, jobbar 16-20:30 idag, så det är ingen betungande tur, men det skulle vara fint ha något i magen när man ska jobba. Det får nog bli köttsoppa, jag har bunkrat upp med 2 burkar i kylen, så det räcker idag och i morgon och kanske till och med på söndag. (Sidenote; Hur fan kan det få kallas köttsoppa när det är mest grönsaker och ungefär 3 tärningar kött?) Något som däremot inte räcker så länge är kaffet. Jag har insett att det går åt mer kaffe när man arbetar dag, för det är totalt omöjligt att fungera som människa om man inte får i sig minst 1 kopp kaffe innan man går hemifrån, och minst 1 kopp när man kommer till jobbet.

Nej, nu är det matdags. Både för mig och för 2 hungriga jamare. :)

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: