Small fragments of a life

Demolering

Demoleringsdag. Och förnyelsedag. Jag har skruvat isär min gamla bokhylla från stenåldern, eller ja, från när jag var liten. Vet inte hur gammal den är, eventuellt tidigt 90-tal. Nästintill antik alltså. Nu väntar jag på att mamma ska få skägget ur brevlådan och komma hit, för vi ska till tippen med den. Jag känner att det är lite onödigt till en hel bokhylla till typ 10 böcker. Det är inte det att jag inte läser, tro mig, det gör jag. Men de ända böckerna jag tycker är viktigt att ha framme är Harry Potter böckerna, böckerna om Eragon och eventuellt Sagan om ringen serien. That's it. Och de kan jag placera någon annanstans.

På tal om Harry Potter, jag måste köpa nya böcker. När jag flyttade på dem förut insåg jag hur slitna de är. Jag har läst dem X antal gånger, och jag antar att det blir så då. Dessutom måste jag köpa den 7:e boken på svenska. Jag har inte fått skägget ur brevlådan och gjort det ännu, har den bara på engelska.

Men i alla fall, när det kommer till verktyg... Vore det inte lättare att helt enkelt namnge verktygen efter vad de gör? Ta till exempel skiftnyckel. Det finns inget i namnet som överhuvudtaget hintar om vad man ska använda en sådan till. Mutterskruvare skulle vara ett bättre namn tycker jag. Mätpinne... spikslagare... skruvskruvare... Mycket lättare helt enkelt!

Nehej, nu ska jag ta och byta om, mamma sade att hon skulle komma hit vid 11:30, och vem vet, idag kanske är dagen hon faktiskt lyckas förvåna och komma i tid!


Fridens liljor.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: