Small fragments of a life

I don't know why I'm walking on a wire

Vilken härlig mysdag jag har haft! Vaknade 12 och hoppade in i duschen. Sedan var det dags att laga lite mat, styrde upp en skagenröra som nu står och drar till sig, tänkte steka lite kyckling till den i morgon. Sedan gjorde jag en tacokorvgryta, och det blev ju hur mumsigt som helst! Invigde mina matlådor som införskaffades på IKEA igår, en i kylen och en i frysen, ibland är man ju så trött på allt vad matlagning heter, då är det skönt att kunna dra fram en låda ur frysen.

Jag känner att jag tappat lite inspiration vad gäller maten dock, det blir mest grytor. Alla möjliga olika sorters grytor. Och visst, det är fantastiskt gott och så, men jag måste komma på något annat att göra också, annars kommer jag snart att tröttna. Ska nog ta och googla lite recept nu på kvällen.

För övrigt har det inte hänt något alls under dagen, det är så skönt med dagar då man bara får vara, i morgon blir det något mer att göra, men jag klagar inte för det, det är i ärlighetens namn skönt att ha något att göra om dagarna också.

Nehej, nu tänkte jag nästan sätta på en film, har tänt massa ljus här hemma nu och väntar på att mörkret ska falla, för att få ut den maximala myskänslan. Det är inte så tokigt. Inte så tokigt alls.

Fridens liljor.


Dagens låt; Shawn Colvin - Sunny came home
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: