Small fragments of a life

Prisa gudarna, nu kommer skatteåterbäringen!

Jag måste säga att det går lite sådär med sömnen... Men, goda nyheter mina vänner, goda nyheter. Belopp att få tillbaka: 1046 kr. Just det, prisa gudarna, nu kommer skatteåterbäringen! Just det, jag blev tvungen att testa, bara för skojs skull, om det gick att logga in på skatteverkets hemsida och kika på inkomstdeklarationen. Guess what, det gick! Summan hade lika gärna kunnat vara 3 kr, det spelar ingen roll, huvudsaken är att man slipper betala tillbaka, för det är jävligt, riktigt jävligt! Det fick jag göra första gången jag skulle deklarera. 1000 kr. Det var mycket då, när man bara jobbade kvällar och helger och så. Usch ja. Så nu är jag nervös varenda år för att jag ska bli återbetalningsskyldig. Det har jag inte blivit någon mer gång än den där första, så jag borde kanske inte behöva vara så nervös varenda gång, men en del saker är svårt att bli av med.

Nu ska jag i alla fall försöka vila en liten stun innan jobbet. Jag får åka med Kicki, den vänliga själen. Det är snällt, mycket snällt till och med. Igår fick morsan skjutsa mig till jobbet. Jag skulle ha cyklat, först till Ica och sedan till jobbet, men se där sket jag mig på tummen, för låset hade frusit och jag insåg att jag inte skulle hinna gå. Det blev till att ringa lilla mamma och hon styrde upp det hela genom att skjutsa mig, först då till Ica och sedan till jobbet. Tack, det var vänligt.

Nej, sömn var det ja, det behöver man tydligen. Och jag sov ju bara till 13 förut, och en massa drömmar hela tiden, så det var inte mycket till vila...


Fridens liljor
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Sara
skriven :

Skönt att du fick tillbaka på skatten! De fick jag med. Otroligt sköönt! Så du skaver inatt.. Samma här och i morgon sen hela helgen.. Mindre moget men de är skönt när lönekuvert kommer.. Kram på dig

2 Lina
skriven :

Ja, det är otroligt skönt! Japp, jag skaver också imorgon natt, och sedan på lördag. Ska in och gästspela lite då bara, en enkelnatt. :)

Förresten, jag har no cash på min mobil, så jag kan inte svara på ditt sms :( Mindre moget det också!