Small fragments of a life

Se mig, hör mig, ta mitt hjärta, det slår för dig...

Det har varit en aktiv dag hittills. Den började redan vid 9 i morse, då klockan ringde. Trött som man var låg jag dock kvar i sängen till strax efter 9:30. Upp och dra på kläder, sedan kom Anki och hämtade mig. Så for vi upp till OnOff för att köpa en kamera till henne. En jättefin röd köpte hon, precis likadan som min, fast jag då har rosa. Vi åkte hem till henne och satte batteriet på laddning innan vi tog våra stavar och traskade Djulörundan. Vi tog oss även upp på Gatstuberg och tittade på utsikten. Underbart, då solen tittade fram emellanåt.

Så gick vi tillbaka hem till Anki och jag visade henne hur kameran fungerar och styrde upp ett spotify konto åt henne. Hon bjöd på kaffe och god smörgås. Bättre förmiddagar får man leta efter.

Nu är min nästa fuskpolo färdig, och den här gången har jag gjort allt själv, till och med läst mönstret! Jag är nöjd. Nu måste jag bara hitta en kille mellan 5-8 år som vill ha den. Det är nästa problem alltså. Ett I-landsproblem.

Har jag nämt att jag har självsprickan from hell rakt genom underläppen? Och jag har lypsylat och plåstrat och haft mig, men nada har hjälpt. Nu har jag i alla fall tagit fram det tunga artilleriet ett par kvällar här. Jag har smort läpparna med idominsalva innan jag gått och lagt mig. Och se, det har hjälpt, det är nästan läkt nu. Äntligen. Det är mammas skola det, kommer ihåg när man var liten och hade skavsår och sådant, då drog mamma fram idomintuben. Nu förstår jag varför. Nästa gång tar jag den på en gång!

Nu har jag tagit ett par Voltaren. Det är en alldeles jättebra liten tablett det där. Men jag tycker nog att man blir lite skön i huvudet när man tagit den, kan det stämma?

Nej, dags att lägga sig och försöka sig på att sova ett par timmar, jag laddar inför en helg med jobb. Första 2 nätterna med Kicki och Pernilla, det bådar gott det här, helgen har potential!


Lite bilder från dagen.



En bilägares värsta mardröm?




Djulö allé





Anki njuter av utsikten från Gatstuberg.





Gigantisk snögubbe uppe på Gatstuberg. Lägg gärna märke till att någon med humor lagt till en penis på gubben. (Faktiskt inte jag)





Utiskt.





Utiskt över Djulö allé.

 

Fuskpolon jag gjort, alldeles själv.





Dagens låt; Magnus Weideskog - Desperat



Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Birgitta Andersson
skriven :

Lina ,vad dukttig du är att sticka!! Fast jag tror faktiskt att polon även passar till en tjej!! Kram hoppas att kaffet smakade bra!!!