Small fragments of a life

Underbart

Vilken härlig dag, na na na na... Eller ja, vilket härlig gårdag blir det ju nu, om jag ska vara ärlig. Och ärlig ska man ju vara. Helst. En riktig sådan däringa "vara ledig och bara göra saker som man vill" - dag.

Eftersom jag ibland lyckas glömma kika i almanackan på en sisådär 2-3 veckor så började dagen med att jag missade en inbokad massage. Fasen också! Men ingen idé att gråta över spilld mjölk, ny tid bokad 9:e April. Någon som har lust att påminna mig, först ett par dagar innan och sedan på dagen i fråga?

I vilket fall som helst så röck jag tag i Tiinisen på facebook, följde med henne ner på bibblan och sedan vidare till Sultans City för en kopp kaffe. Inte dumt alls faktiskt! Lite skitsnack och skratt och ett besök på apoteket innan Tiina skulle harva vidare.

Mötte upp med Jennie, och kilade in på Coffe house, det nya kafét på Kvarnen. Vi tog plats i en soffa med varsin kopp kaffe, och bara var och snackade och hade allmänt trevligt. Vidare ut på nya äventyr, kika lite i affärer, prova lite kläder, köpa lite nödvändiga prylar, fördriva tiden på ett högst angenämt sätt så att säga.

Så var det dags för Jennie att hoppa på bussen hem, då tog spontaniteten över, höpp! Ut på vischan och hem till Jennie för lite bus, mer snack, och en liten stunds nostalgi när de visade Scooby Doo och tiotusenvoltspöket på TV.

Det bjöds på fantastiskt god mat, och jag kan nu säga att jag ätit grillat för första gången i år. Gott! Mycket uppsakattat! Massa prat, massa trevligt, och sedan var det hemdags, eftersom jag var tvungen att åka hem till mina prinsar. Blev hemskjutsad av Jennies make, mycket, mycket vänligt!

Tackar både Tiina och Jennie och co för en fantastiskt härlig dag, ni är underbara! :)

Och avslutar med en liten bild från dagen. Av någon anledning fick jag inte kameran med mig, och hade rysligt dåligt batteri i mobilen, men en liten bild kunde jag ta, då av Jennie när vi botade hennes hästskräck ;)





Nu har jag svoit ett par timmar på soffan, vilket inte var meningen, men typiskt mig. Nu kliar det på mina armbågar, så det blir till att ta en tavegyl och kila in till min säng. Fint så! Ska bara kika i almanackan först, så jag inte missar något i morgon...


God natt med er, och fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: