Small fragments of a life

I don't want to be alone tonight, I don't want to be alone. And I had to call someone who used to care...

Sådärja! Då var ännu ett pass vattengympa avklarat. Med benmördare och magmördare och hela kittet. Och jag är nöjd. Mycket nöjd till och med.

Dagen har varit lugn, jag har påbörjat ett nytt projekt, jag stickar en fuskpolo till, den här gången i barnstorlek. Bara för att jag hade garn hemma, och för att jag ville ha något att göra. Jag letade upp ett mönster på internet, tänkte att det måste ju vara det bästa sättet att lära sig läsa mönster; försöka.

Det har trillat in lite kommentarer här under dagen, bra jobbat! Jag visste väl att ni var där ute och försökte gömma er! Fortsätt såhär nu, jag gillar kommentarer!


Tänk om det kunde visas något vettigt på TV på torsdagar, men se det verkar omöjligt. Jag har bläddrat igenom varenda kanal jag har, och inte något vettigt finns att se. Det blir väl till att fortsätta med stickningen med musik på. Det är visserligen inte så illa det heller.

Just det, för några veckor sedan ringde en mystisk snubbe på min dörr. Det visade sig att han var från Tele2, och han hade lätt platsat i landslaget i sporten tjat. Han var nästan bättre än morsan på det. I alla fall så blev jag av med honom efter mycket om och men, utan svullna knogar. Så idag när jag satt i godan ro och stickade, ringde det på dörren igen. Jag väntade inte någon, satt i soffan i mina rosa pyjamasbyxor, en lila luvtröja och håret på ända, tänkte inte på att kika i titthålet för att se vem det var utan öppnade dörren. Vem det var? En annan snubbe från Tele2! Vad i helvete? Ännu en som hade platsat i landslaget i tjatning. Bland det första han sade var att hans kollega hade hälsat på mig för några veckor sedan. Just då hade jag lust att ge honom en rak höger. Om han nu visste att jag sagt nej för några veckor sedan, varför i helvete ringer han då på igen? Och så började tjatet. Vilket TV utbud har du? Hur mycket betalar du för det? Vad har du för bredband? Varför har du mobilt och inte fast? Vad har du för mobiltelefonoperatör? Vad har du för hemtelefonoperatör? Bla bla bla. Jo, Tele2, nu ska ni få höra, för sista jävla gången; Mina TV kanaler ingår i hyran, och anledningen till att jag inte valt att tilläga något paket är för att jag inte är så intresserad av att titta på TV. Jag har numera Tele2s mobila bredband, för att jag har en laptop och för att jag tycker det är smidigt att då kunna ta med sig även internet när jag är ute och reser eller vart jag nu ska och vill ha med mig datorn. Jag har även Tele2 på mobilen för jag tycker det är vettigt att kunna ringa med kompis abonnemanget. På hemtelefonen har jag däremot Telia, men inte länge till för jag ska säga upp skiten när jag väl får skägget ur brevlådan.
Sådärja! Nästa gång de ringer på dörren sticker jag åt dem en lapp med adressen till det här inlägget, så kan de läsa sig till vad jag tycker och tänker. Och om de inte slutar tjata snart säger jag upp alla deras tjänster och flyttar ifrån det här jävla Tele2 huset. Så det så!

Nej, nu avslutar jag dagens inlägg med lite bilder på mina prinsar, så blir jag på bra humör igen.




Finaste Imperius






Sötnöten Crucio






Dagens låt; Dr Hook - I don't want to be alone tonight

(Dagens artisttips kom från Anki, hon spelade Dr Hook i bilen på väg hem från vattengympan. I like. Tack för det!)



Fridens liljor.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Birgitta Andersson
skriven :

visst blir man tröööttt på alla dessa försäljare, telefonförsäljare måste vara ett trist yrke , undrar om de fär sälja något???? Argument du får den nya troskolletionen GRATTIS, va bra svarade jag då betalar ni porto och frakt. Svar NEJ!! Bla bla bla .... ska jag se dom som utsända för att testa mitt tålamod, eller?? KRAM

2 Lina
skriven :

Ja, de är inte riktigt kloka de där försäljarna! Och att skratta åt en som om man vore lite dum i huvudet gör ju inte saken bättre. En rak höger skulle de ha, hela högen.