Small fragments of a life

And I, I don't want to speak these words...

Jag vet inte hur jag lyckas. Men regeln för mitt liv lyder ju; kan det gå åt helvete för Lina, så går det åt helvete för Lina. Jag lyckades nämligen med konststycket att stå på öronen på jobbet i natt. Jag skulle göra ett sådant där glädjeskutt, ni vet när man hoppar och slår ihop hälarna för att sedan landa graciöst och fortsätta gå. Jag landade inte så graciöst. Foppa tofflor är livsfarliga, för när jag landade tog det tvärstopp för fötterna och jag for framåt och ner i golvet. Duktigt. Nu gjorde det inte sådär jätteont, och jag höll på att garva ihjäl mig när jag låg där på golvet. När jag kom hem däremot, då gjorde det ont. Eller ont, det var ömt, och jag kunde inte ligga på höger sida. Nåja, i morgon är en ny dag med nya äventyr.

Snart dags att ta sig till jobbet igen, för sista helgnatten. Känns lite sådär lagom segt och jobbigt, men det brukar gå lite lättare när man väl kommit dit. Och det är en 22-06 tur som gäller idag, det är inte så dumt alla gånger!

Funderar på om man skulle ta och vila en timme innan jobbet nu. Sov jättebra idag, ända till 16, men det kan ändå vara skönt att lägga sig på kvällen. Jo, så gör jag.


Dagens låt; Matchbook Romance - Tiger Lily



Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: